Moninpeliin luvassa jälleen suuria muutoksia

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Moninpeliin luvassa jälleen suuria muutoksia

ViestiKirjoittaja azhrak » 19 Elo 2017, 10:57

Kuva
Blizzard on julkaissut 17. elokuuta suuria muutosehdotuksia StarCraft II -moninpeliin. Muutokset koskevat jokaista rotua, mutta niistä toimivimmat astuvat voimaan vasta testauksen päätteeksi BlizzConin jälkeen. Tempaus on samanlainen, kuin vuoden 2016 elokuussa alkanut testauskausi, joka päättyi päivityksen 3.8 julkaisuun marraskuussa.

Blizzard ilmoittaa nyt keskittyvänsä muutoksissa erityisesti vähälle käytölle jääneisiin yksiköihin ja kykyihin sekä äkillisesti pelin päättäviin hetkiin.

Muutoksista on syytä muistaa, että ne ovat vain pelinkehittäjän ensimmäisä vedoksia ja ehdotukset tulevat varmasti vielä muuttumaan testauksen tulosten perusteella. Muutoksia voi jo testata pelissä Multiplayer-menun takaa löytyvästä Testing-osiosta.

Ekonomian muutokset
Legacy of the Void -lisäosan julkaisussa mineraalien kokoja muutettiin niin, että tukikohdassa on sekä suuria että pieniä mineraaliesiintymiä. Tämän tarkoituksena oli kannustaa uusien tukikohtien ottamiseen ja vähentää kilpikonnapelityylin voimaa. Blizzardin mukaan muutos on ollut onnistunut, mutta nyt halutaan hieman helpottaa pelaajia tilanteissa, joissa he eivät saa kolmatta tai neljättä tukikohtaa helposti. Tukikohdissa on nyt hieman enemmän resursseja, mutta uusista tukikohdista saa edelleen suuremman hyödyn keräyksen tehostuessa.
  • Suurten mineraaliesiintymien kokoa on kasvatettu 1500:sta 1800:aan mineraaliin.
  • Pienet mineraaliesiintymät ovat edelleen 900 mineraalia.
  • Kaasuesiintymiä on kasvatettu 2000:sta 2250:een mineraaliin (+12,5 %).
:terran: Terran-muutokset
Viime vuoden muutoksissa keskityttiin mech-yksiköihin ja uusissa muutoksissa sama linja jatkuu, mutta tarkastelun alle otetaan myös taikoja-yksiköt Raven ja Ghost. Muutoksia on luvassa myös yksiköihin MULE, Widow Mine, Liberator ja Cyclone.
  • MULE
    • MULEt voivat kerätä nyt kaasua.
    • Kaasua kerätään 10 yksikköä per kierros.
    • Mineraalien keräämistahtia on hidastettu 25:stä 20:een per kierros (-20 %).
  • Raven
    • Vanhat kyvyt on poistettu.
    • Uusi kyky: Scrambler Missile
      • Kohdistetaan mechanical-yksikköön.
      • Estää kohteen aseiden ja kykyjen käytön hetkeksi.
      • Vie 50 energiaa.
    • Uusi kyky: Repair Drone
      • Asettaa hetken elävän, liikkumattoman dronen, joka korjaa mekaanisia yksiköitä.
      • Vie 75 energiaa.
    • Uusi kyky: Shredder Missile
      • Toimii entisen Seeker Missilen tapaan, mutta tuhovoimaa on pienennetty 100:sta 30:een (-70 %).
      • Alentaa osuneiden kohteiden armoria kolmella hetkeksi.
      • Vie 125 energiaa.
      • Uusi kehitys Enhanced Munitions laajentaa iskualuetta 20 % ja seurantakantamaa 50 %.
  • Widow Mine
    • Yksikkö on nyt havaittavissa, kun se lataa uutta ohjusta laukaisun jälkeen.
  • Ghost
    • Cloak-kyky on nyt kehitettynä valmiiksi.
    • Aloisutenergiaa on pienennetty 75:stä 50:een (-33,3 %).
    • Kehitys Moebius Reactor on palautettu Ghost Academyyn, ja se nostaa Ghostien aloitusenergiaa 25:llä.
  • Liberator
    • Ei enää saa suoraa lisäystä näkökantamaansa Defender Modessa.
    • Saa näkyvyyden Defender Moden kohdealueelle.
  • Cyclone
    • Lock On -kyvyn ensimmäiset neljä panosta ammutaan nyt nopeammin, mutta kyvyn kokonaisvahinko pysyy edelleen 160:ssä.
    • Uusi kehitys Armor Piercing Rockets antaa +2 armored-yksiköihin jokaiselle Lock On -kyvyn panokselle, eli +46 yhteensä.
  • Uusi kehitys: Smart Servos
    • Nopeuttaa Hellioeiden, Hellbatien, Thorien ja Viikinkien muuntautumisnopeutta.
    • Sijaistee Factoryn Teclabissä.
    • Havainnollistava video.
:protoss: Protoss-muutokset
Protossin armeijasta Blizzard on kiinnittänyt nyt muutoksissa huomionsa aluevahinkoa tekeviin yksiköihin kuten High Templar, Colossus ja Disruptor. Lisäksi alkupelin puolustus on laitettu uusiksi, kun Mothership Core poistetaan ja Nexus saa uusia puolustuskykyjä ja Gateway-yksiköitä tehostetaan.
  • Mothership Core
    • Yksikkö poistettu.
  • Nexus
    • Chrono Boost
      • Maksaa 50 energiaa.
      • Kestää 10 sekuntia.
      • Tehostaa kohdettaan 100 %.
    • Uusi kyky: Mass Recall
      • Maksaa 100 energiaa.
      • Teleporttaa valitulta alueelta yksiköt takaisin Nexukselle.
      • Recall-aika on 4 sekuntia, jolloin yksiköt eivät voi liikkua tai hyökätä.
    • Uusi kyky: Shield Recharge
      • Maksaa 1 energiaa per 3 palautettu kilpipiste.
      • Vaikutusmatka on 8.
      • Voidaan auto-castata.
      • Voi kohdentaa yksiköihin tai taloihin.
  • Stalker
    • Aseen voimaa tehostettu vanhasta 10 (14 vs armored) uuteen 15 (21 vs armored) (+50 %).
    • Aseen latausaikaa pidennetty arvosta 1.03 arvoon 1.54 (-49,5 %).
    • Asekehityksen tehoa parannettu, ennen saatiin +1 ja nyt +2 per asekehitys.
  • Disruptor
    • Purification Novan panos räjähtää nyt suoraan osuessaan vastustajan yksiköihin (ei taloihin).
    • Purification Nova kestää edelleen 2 sekuntia ennen räjähtämistään itsestään.
    • Aseen tekemää vahinkoa pienennetty vanhasta 145 (+55 shields) uuteen 135 (+25 shields) (-6,9 %, -54,5 %).
    • Latausaikaa pienennetty arvosta 21 arvoon 18 (-14,3 %).
    • Kun Disruptor pudotetaan Warp Prismista, on Purification Novalla pieni latausaika.
  • Colossus
    • Aseen vahinkoa muutettu arvosta 12 arvoon 10 (15 vs Light).
    • Asekehitysten antamia tehoja muutettu arvosta 1 arvoon (+1 vs Light) per kehitys.
    • Aseen kantamaa parannettu 6:sta 7:ään.
    • Extended Thermal Lance -kehitys
      • Kantaman pidennystä vähennetty +3:sta +2:een.
      • Hintaa pienennetty arvosta 200/200 arvoon 150/150.
  • Carrier
    • Interceptorien hintaa nostettu 10:stä 15:een (+50 %).
  • High Templar
    • Psi Blast -normaalihyökkäys lisätty
      • Kantama 6.
      • Vahinko 4.
      • Latausaika 1.25.
  • Mothership
    • Rakennetaan nyt Nexuksesta suoraan.
    • Photon Overcharge -kyky poistettu.
    • Mass Recall toimii nyt kuten Nexuksella, eli yksiköt kutsutaan Mothershipin luokse.
  • Observer
    • Uusi kyky: Surveillance Mode
      • Yksikkö ei voi liikkua mutta saa 25 % laajemman näkyvyysalueen.
:zerg: Zerg-muutokset
Zergin osalta Blizzard pyrkii nyt pelimekaniikoissa käyttämään enemmän hyväksi Creeppiä, parantamaan Lurkerin toimintaa, ja lisäämään Zergille maa-armeijan ilmapuolustuskykyjä. Blizzard haluaa pitää huolen, että Zergille jää tarpeeksi alku- ja keskipelin aggressiivisia vaihtoehtoja, jotta rodulla ei aina tarvitsisi pelata puolustustyyliä. Muutosten kouriin on otettu myös Infestor, Viper, Overseer ja Swarm Host.
  • Infestor
    • Fungal Growth -kyky
      • Aluetta suurennettu arvosta 2 arvoon 2.5 (+25 %).
      • Ei enää osu ilmayksiköihin.
      • Creepillä yksiköt jumittuvat paikoilleen kuten nytkin.
      • Ilman Creeppiä yksiköiden liikkuminen hidastuu 50 %.
    • Infested Terran
      • Hyödyntää nyt Missile Attacks ja Ground Carapace -kehityksiä.
      • Syntyvät paljon nopeammin Creepillä.
      • Infested Gauss Rifle -aseen vahinkoa pienennetty arvosta 8 arvoon 6.
      • Infested Gauss Rifle ei enää ammu ilmayksiköitä.
      • Uusi ase Acid Spores
        • Ohjusmainen.
        • Kantama 6.
        • Vahinko 14.
        • Latausaika 0.95.
        • Korkeampi prioriteetti kuin maa-aseella.
  • Lurker
    • Lurker Den on nyt oma rakennuksensa
      • Maksaa 100/150.
      • Rakennusaika 86.
      • Vaatii Hydralisk Denin.
    • Uusi kehitys: Digging Claws
      • Vähentää Lurkerin maahan kaivautumisaikaa.
      • Lisää Lurkerin liikkusmisnopeutta arvosta 4.13 arvoon 4.55 (+10 %).
      • Kehitetään Lurker Denistä.
      • Vaatii Hiven.
      • Maksaa 150/150.
      • Kehitysaika 56.
  • Viper
    • Parasitic Bomb
      • Ei enää tee päällekäistä vahinkoa muiden Parasitic Bombien kanssa.
      • Kyvyn tekemää vahinkoa on nostettu 60:stä 180:een (+300 %).
  • Overseer
    • Uusi kyky: Oversight
      • Yksikkö ei voi liikkua, mutta saa 25 % lisää näkyvyysalueeseensa.
  • Swarm Host
    • Liikkumisnopeustta ilman Creeppiä on pienennetty arvosta 4.13 arvoon 3.15 (-23,7 %).
    • Creepin päällä liikkumisnopeus on sama vanha 5.36.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa