Reaper rush. Rage.

Reaper rush. Rage.

ViestiKirjoittaja Sirio » 08 Syys 2010, 18:48

Mo
Taktiikka varmaan kaikille tuttu. Itse olen kokeillut seuraavaa: Barracks 9, Ref 11, Supply 12, Orbital 14-15 jne. Taktiikka on osoittautunut hyvin toimivaksi melkeinpä kaikkia rotuja vastaan (pelaan silverissä ja toivon mukaan kohta gold). Olen hävinnytkin, sillä jotkut osaavat siltä puolustautua. Rageakin olen saanut tällä taktiikalla osakseni. Homoksi haukutaan jne. Kysynkin teiltä onko tämä cheese taktiikka? Pitäisikö minun keskittyä vain peruspelaamiseen?
Tottahan se on, että taktiikka on luultavasti raivostuttava, jos siltä ei osaa suojautua. Varmasti ärsyttää Terranilla/Tossilla, joka on rakentanut jo bunkkerinkin/cannoa blokkimaan sisäänkäyntiä ja se kierretään. Puolustukseksi voin sanoa, että Reaper on AINOA Terranin yksikkö jota voi käyttää niin aikaisessa vaiheessa harrashiin ja muutenkin hyökkäämiseen. Kai harrassi on sallittua?
Jos saisi asiaan kommentteja ja myös parannusehdotuksia olisin erittäin kiitollinen. Miten jatkaisi sen jälkeen kun harrassinut vastustajaa noin 4-6 reaperilla ja toivottavasti saanut Economy edun. Minun ongelmani varmaan on se peruspelaaminen. Luultavasti aina häviän pelin, jos en voita sitä noin 15 minuutin kohdalla. Ajattelin laittaa replayn jossain vaiheessa jos Goldiin pääsen ja kysyn mitä parannettavaa, joku HC Terran peliini keksisi.
Kiitos kaunis.
Kuva
Terran Sirio
 
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Elo 2010, 13:26
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Reaper rush. Rage.

ViestiKirjoittaja Sirio » 08 Syys 2010, 18:55

Olisin arvostanut rakentavampaakin kritiikkiä. Kiitos kuitenkin.
Kuva
Terran Sirio
 
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Elo 2010, 13:26
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Reaper rush. Rage.

ViestiKirjoittaja Valmar » 08 Syys 2010, 19:32

Kyllä 9 rax on aika juustoinen opening, koska joudut leikkaamaan scv tuotantoa huomattavasti, joku voisi jopa haukkua all-in strategiaksi. Vai kuinka usein voitat jos reaperit torjutaan? Ehdottaisin että keskittyisit pelaamaan "straight up" openereilla, kuten perus 12rax,13gas,15/16 orbital. Tällöin myös pelimekaniikkasi middle/end-gamessa paranisi. Silver-tason pelurin kannattaa keskittyä kolmeen RTS-pelien ydinasioihin; Varmista että teet jatkuvasti unitteja, et jää supplyblockiin ja pidät resurssit pienenä - jos ylität 500 mineraalia käytä se heti johonkin, kuten expaan. Näillä eväillä nouset nopeasti goldiin ja pian sen jälkeen pian oletkin platinassa. Pelaa ladderia oppiaksesi, et voittaaksesi.
Harass on sallittua sc2ssa, jopa suositeltavaa, jos joku siittä nokkiinsa ottaa se on hänen tappionsa. Terranilla on monia hyviä harass unitteja reapereiden lisäksi, kuten hellionit ja bansheet. Myös core-uniteista - marine/marauder/tank - saa kelvollisia harass unitteja tekemällä droppeja vihollisen selustaan. Kaikki nämä toimivat myös perinteisillä openingeilla.
Terran Valmar
 
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Elo 2010, 22:27

Re: Reaper rush. Rage.

ViestiKirjoittaja Sirio » 08 Syys 2010, 19:47

Kiitos!
Banshee harrassia olen harrastanut, mutta yleensä se on huomattu ja countterattu. Cliffi droptankki/marine on kokeiltu toimivaksi (hiomista tietenkin riittää). Huomaan replystäsi omat ongelmat. Kun olen hyökännyt olen unohtanut tehdä lisää uniittia tulemaan ja huomaan olevani 1200 minua rikkaampi ilman yksiköitä. Sitten yrittää tehdä lisää tuotantorakennuksia, uniitteja ja expaa yhtäaikaa. Yleensä vastustaja huomaa tilanteen ja korjaa voiton itselleen. Toivon muistavani vinkit ja nousta niiden avulla ylempään liigaan vielä tämän viikon puolella. Rank on tällä hetkellä 2 ja harjoittelen kaveria vastaan, joka pelaa Goldissa.

Yhteen ongelmaan vielä kysyn vinkkiä. Puolustaessani pelin alkuvaiheissa en oikein tiedä paljon minulla kannattaa olla esimerkiksi tehtynä puolustusta ja kannattaako yleensä blokin tekeminen? Pro pelaajien peleissä harvemmin blokkia nään.
Turrettien käyttäminen suojaamaan työläisiltä varmasti kannattaa, mutta kannattaako niitä tehdä esim. 4 enempää per CC?
Kuva
Terran Sirio
 
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Elo 2010, 13:26
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Reaper rush. Rage.

ViestiKirjoittaja Malecious » 08 Syys 2010, 20:58

Missile turretit on resu wastee jos vihu ei ole tekemässä mutaa, banshee tai vray earlys. Ne maksaa kuitenkin 75mineral+ajan mitä se scv vois tehdä muuta.

Postaan tos uuden topicin johon pistän oman reaper pushini, ei ole niinkään all in. Et jos haluut jatkaa reaper leikkei kato siitä! muista tosin et reaperit vaatii sikan microo et toimii.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: Reaper rush. Rage.

ViestiKirjoittaja Sirio » 08 Syys 2010, 21:20

Kiitos#3
Joo itsehän en ole mikään multitasking master. Eli mitä on tapahtunut, että omas bases on 3 raxia 2 ilman techiä. Minuja melkee tonni kun microttanu 3 reapperil menemään vihollisen basessa. Ja supply limitti tietenkin tuohon kaupan päälle.
Kuva
Terran Sirio
 
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Elo 2010, 13:26
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Reaper rush. Rage.

ViestiKirjoittaja Malecious » 08 Syys 2010, 21:31

Jos esim seuraat miun buildii on sinulla raxit techien kaa pystys kun pushaat, ja CC tulossa kanssa. Paras tapa jatkaa unit tekoo sill'ä aikaa kun microo on pistää raxit yhteen grouppiin, sit klikkaat sitä numeroa äkkiä pistät pari reaper tulee ja otat taas reaperit control toisest groupist.

Mutta jos apm on alle 50 niin en neuvo reapereillä leikkivän, ennemmin tekee MM/MMM puskun, toimii lähes aina.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: Reaper rush. Rage.

ViestiKirjoittaja Puskajussi » 20 Loka 2011, 13:59

Tämän takun voisi varmaan päivittää? :roll:
Zerg Puskajussi
 
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Huhti 2011, 19:40

Re: Reaper rush. Rage.

ViestiKirjoittaja kKo » 20 Loka 2011, 22:00

Puskajussi kirjoitti:Tämän takun voisi varmaan päivittää? :roll:


Tämäkin aihe piti herättää kuolleista?
Avatar
Protoss kKo
 
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 18:37


Paluu Terran

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron