Tiedotteessaan ENCE toteaa, että StarCraft II on edelleen yksi maailman suosituimmista e-urheilulajeista, ja kun Suomesta löytyy StarCraft II -lahjakkuuksia kuten Welmu, niin ENCE on SC2-joukkueen perustamisesta innoissaan. ENCE näkee tuoreet muutokset WCS-sarjassa edukseen ja uskoo tulevan vuoden olevan StarCraftin osalta jännittävä.
Welmu kommentoi liittymistään ENCEen:
"Olin etsinyt uutta joukkuetta jo jonkin aikaa, mutta kun Petri kutsui minut ENCEen, tiesin mitä halusin tehdä. ENCE on varmasti joukkue, joka pystyy tarjoamaan minulle parhaan ympäristön, ja meillä molemmilla on kunnianhimoisia odotuksia. Aloitin LotVin peluun hieman muita myöhemmin, ja varhaiset tulokseni olivat pienoisia pettymyksiä. Nyt olen kuitenkin lähellä entistä huippukuntoani, ja ENCEn avulla aion taas saavuttaa hyviä tuloksia."
ENCEn toimitusjohtaja Petri "Procyon" Hämälä:
"Olemme etsineet mahdollisia uusia pelaajia eri peleissä jo siitä asti, kun palasimme kuvioihin tammikuussa. Tavoitteemme on luoda ensimmäinen todella ammattitasoinen peliorganisaatio Suomeen, ja nyt olemme löytäneet oikean pelaajan edustamaan ENCEä StarCraft II -kentällä. Olen tuntenut Vesan vuodesta 2011 ja seurannut hänen uraansa tarkasti. Hän on kohdannut eri organisaatioiden takia monia takaiskuja, jotka ovat haitanneet hänen kehitystään. Meidän tarkoituksemme on tarjota vakaa ympäristö, jossa Vesa voi kehittyä, keskittyä kunnolla peliin ja olla ammattilaispelaaja."
ENCE eSports StarCraft II -joukkue

Vuonna 2014 ENCE-joukkueeseen kuuluivat Samuli "elfi" Sihvonen, Joona "Serral" Sotala ja Jaakko "Jagelius" Koski.