eSports-vedonlyönti

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

eSports-vedonlyönti

ViestiKirjoittaja azhrak » 17 Helmi 2014, 17:31

Kuva
Massiiviset online-pelit ovat luoneet tietokoneiden välityksellä uusia maailmoja, joissa pelaajat muodostavat armeijoita ja pelinvalmistajat järjestävät suuria turnauksia. Tämä puolestaan on avannut vedonlyönnille kokonaan uusia ulottuvuuksia.

Esports, eli elektroninen urheilu, on Suomessa vielä kohtalaisen hillittyä, mutta maailmalla se on kehittynyt suurbisnekseksi. Esimerkiksi yhä useampi USA:n nuorista aikuisista seuraa ennemmin eSports-tapahtumia kuin perinteisiä otteluita. Suomen eSportin kehityksestä ja tapahtumista voi lukea enemmän vuonna 2011 perustetun Suomen elektronisen urheilun liiton sivuilta.

eSports-vedonlyönnin ja vedonlyönnin erot
eSports-vedonlyönti ei juurikaan eroa tavallisesta vedonlyönnistä. Siinä missä perinteisessä vedonlyönnissä vedonlyönnin kohteena on esimerkiksi jalkapallo- tai jääkiekkojoukkue, niin eSports-vedonlyönnissä kohteena on jokin eSports-joukkue tai -joukkueen pelaaja. Ainoa ero on, että tapahtumasta riippuen eSports-joukkue ei välttämättä ole fyysisesti samassa paikassa, vaan pelaajat voivat osallistua mistä päin maailmaa tahansa. Esports-vedonlyönti on vuosien myötä kasvanut hyvinkin suosituksi, sillä verkkopelien kehitys on ollut nopeaa ja turnausten seuraus antaa vaihtelua normaalille vedonlyönnille.

StarCraft mullistaa verkkopelaamisen
Kun StarCraft julkaistiin vuonna 1997, sen suosio kesti jopa sen jälkeen julkaistut uudemmat ja kehittyneemmät verkkopelit. Varsinkin Etelä-Koreassa peli on jatkuvasti pysynyt pelilistojen huipulla; Etelä-Korean uutisissa jopa luetaan kansainvälisen StarCraft-liigan tuloksia.

Vuonna 2010 julkaistu jatko-osa StarCraft II on jatkanut pelin menestystarinaa ja on ottanut nyt paikkansa vielä keskeneräisen StarCraft-saagan kärkipelinä.

StarCraft II ja eSports-vedonlyönti
Suomalaisten eSports-vedonlyönti on suhteessa paljon vaatimattomampaa, kuin mitä se on muissa maissa. Suomessakin harrastus on kasvamassa, mutta verrattuna muuhun maailmaan se on vielä lapsenkengissään.

Käytännössä eSports-vedonlyönti ei ole lainkaan sen vaikeampaa, kuin tavallisen urheilujoukkueen puolesta vetoa löyminen. Netistä löytyy paljon kattavia ohjeita, joissa esitellään vedonlyöntipalveluita, kerrotaan kuinka vetoja pelataan ja mitä kannattaa ottaa huomioon. Jotkut sivustot keskittävät vedonlyöntiohjeensa nimenomaan StarCraft II:sta kiinnostuneille.

Vedonlyöntikohteista löytyy muun muassa Euroopan ja Amerikan WCS-liigat, joita pääsee yleensä seuraamaan suorana lähetyksenä vedonlyöntisivuston kautta. Myös suomalaiset ovat alkaneet nousta jo kansainväliseen näkyvyyteen, mutta varsinaisia Suomen turnauksia ei ainakaan vielä suuremmilla vedonlyöntisivuilla ole listattu.

Netistä löytyy myös aikatauluja, jotka kertovat mitä turnauksia on tulossa. Lyödäksesi vetoa StarCraft II -turnauksista tulee sinun luoda tili luotettavalle vedonlyöntisivustolle ja tarkistaa, millaisia todennäköisyyksiä turnauksissa on tarjolla.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: eSports-vedonlyönti

ViestiKirjoittaja azhrak » 17 Helmi 2014, 17:51

Kyisenen artikkeli on sposoroitua sisältöä, jolla tuetaan Suomen StarCraft II -kilpailutoimintaa.
Avatar
Terran azhrak
Ylläpito
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 07 Syys 2010, 11:03
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa