Balanssipäivitys tammikuu 2016


Blizzard julkaisi tammikuun 13. päivä ja 22. päivä tiedotteet tulevista balanssimuutoksista ja niiden perusteista. Ammattipelaajilta ja yhteisöltä saamansa palautteen perusteella Blizzard uskoo Terran vs Protoss -ottelun ovan liian Protoss-painotteinen, joten päivityksen ydin yrittää korjata tätä ongelmaa. Tiedotteissa mainitaan myös, että palaute varsinkin korealaisilta ammattipelaajilta on ollut ristiriitaista, kun joidenkin mielestä TvP-ottelu onkin enemmän Terranin eduksi.
Nyt tehdyn päivityksen tärkeimmäksi muutokseksi pelifirma kuvaa Photon Overcharge -kyvyn heikennyksen, sillä se antoi Protoss-pelaajille liian helpon puolutuskeinon pelin alku- ja keskivaiheisiin. Nyt Protoss-pelaajat joutuvat satsaamaan enemmän tukikohtansa puolustamiseen. Mothership Core syntyy nyt kuitenkin suoraan 50 energialla, joten sillä on heti varaa yhteen Photon Overchargeen.
Adept-yksikön hyökkäyksen pienoinen heikentäminen (-1 Light) on yhteisön ehdottama muutos, jota Blizzard haluaa kokeilla, vaikka nyt Protoss saakin kaksi heikennystä kerralla. Tämä muutos koskee erityisesti Protoss vs Terran -ottelua ja saa aikaan sen, että SCV- ja Marine-yksiköt eivät enää kuole kahdella vaan kolmella panoksella.
Zergin Viper-yksikön Parasitic bomb -kyvyn heikentäminen kolmanneksella on suurimman osan mielestä tervetullut muutos. Legacy of the Void -lisäosassa esitelty uusi kyky oli selkeästi liian voimakas, joten se esti Blizzardin mukaan tiettyjen yksiköiden käytön miltein kokonaan.
Muuttuneet moninpelin ominaisuudet
-
Protoss
- Photon Overcharge
- Energiakustannusta kasvatettu 25:stä 50:een (+100%)
- Kestoa kasvatettu 11:stä 14:ään sekuntiin (+27%)
- Ampumistiheyttä nopeutettu 0.89:stä sekunnista 0.71:een sekuntiin (-20%)
- demonstraatio
- Adept
- Hyökkäystä heikennetty arvosta 10 (+13 Light) arvoon 10 (+12 Light) (-5%)
- demonstraatio
- Photon Overcharge
-
Zerg
- Viper
- Parasitic bomb -kyvyn vahinkoa heikennetty 90:stä 60:een (-33%)
- demonstraatio
- Viper
Blizzard on tiedottanut myös muista tekeillä olevista muutoksista. Joulukuussa luvattu ladderin suur-uudistus on edelleen työn alla, ja nyt sille on annettu toimitusaika-arvio heinä-elokuulle. Co-op-tehtäviä ja -sankareita tullaan näkemään tulevaisuudessa lisää. Blizzard aikoo edelleen julkaista yksiköiden ulkoasuja ja äänipaketteja, mutta niitä voidaan odottaa vasta ensimmäisen Mission Pack -julkaisun eli Nova Covert Opsin jälkeen. Yhtiiö pyrkii myös kehittämään automaattisia turnauksia eteenpäin ladder-muutosten julkaisun jälkeen kuten lisäämällä Archon Mode -formaatin.