Moninpeliin luvassa jälleen suuria muutoksia


Blizzard ilmoittaa nyt keskittyvänsä muutoksissa erityisesti vähälle käytölle jääneisiin yksiköihin ja kykyihin sekä äkillisesti pelin päättäviin hetkiin.
Muutoksista on syytä muistaa, että ne ovat vain pelinkehittäjän ensimmäisä vedoksia ja ehdotukset tulevat varmasti vielä muuttumaan testauksen tulosten perusteella. Muutoksia voi jo testata pelissä Multiplayer-menun takaa löytyvästä Testing-osiosta.
Ekonomian muutokset
Legacy of the Void -lisäosan julkaisussa mineraalien kokoja muutettiin niin, että tukikohdassa on sekä suuria että pieniä mineraaliesiintymiä. Tämän tarkoituksena oli kannustaa uusien tukikohtien ottamiseen ja vähentää kilpikonnapelityylin voimaa. Blizzardin mukaan muutos on ollut onnistunut, mutta nyt halutaan hieman helpottaa pelaajia tilanteissa, joissa he eivät saa kolmatta tai neljättä tukikohtaa helposti. Tukikohdissa on nyt hieman enemmän resursseja, mutta uusista tukikohdista saa edelleen suuremman hyödyn keräyksen tehostuessa.
- Suurten mineraaliesiintymien kokoa on kasvatettu 1500:sta 1800:aan mineraaliin.
- Pienet mineraaliesiintymät ovat edelleen 900 mineraalia.
- Kaasuesiintymiä on kasvatettu 2000:sta 2250:een mineraaliin (+12,5 %).

Viime vuoden muutoksissa keskityttiin mech-yksiköihin ja uusissa muutoksissa sama linja jatkuu, mutta tarkastelun alle otetaan myös taikoja-yksiköt Raven ja Ghost. Muutoksia on luvassa myös yksiköihin MULE, Widow Mine, Liberator ja Cyclone.

Protossin armeijasta Blizzard on kiinnittänyt nyt muutoksissa huomionsa aluevahinkoa tekeviin yksiköihin kuten High Templar, Colossus ja Disruptor. Lisäksi alkupelin puolustus on laitettu uusiksi, kun Mothership Core poistetaan ja Nexus saa uusia puolustuskykyjä ja Gateway-yksiköitä tehostetaan.

Zergin osalta Blizzard pyrkii nyt pelimekaniikoissa käyttämään enemmän hyväksi Creeppiä, parantamaan Lurkerin toimintaa, ja lisäämään Zergille maa-armeijan ilmapuolustuskykyjä. Blizzard haluaa pitää huolen, että Zergille jää tarpeeksi alku- ja keskipelin aggressiivisia vaihtoehtoja, jotta rodulla ei aina tarvitsisi pelata puolustustyyliä. Muutosten kouriin on otettu myös Infestor, Viper, Overseer ja Swarm Host.