Bluebluesky - help me out thread

Bluebluesky - help me out thread

ViestiKirjoittaja Bluebluesky » 27 Tammi 2012, 16:06

Hellurei!

Toivottavasti thread on oikealla foorumilla, ajattelin kiteyttää tähän topiciin satunnaisesti omia replojani ja toivoisin peliini parannusehdotuksia. Yleensä 1 kehittymisen este on, että keskittyy vain tiettyihin asoihin (pelaaja X creep spreadaa lähes pro tasolla, mutta on vain silver pelaaja. Hän kuitenkin miettii kuinka entisestään parantaisi creep spreadiaan).

Olen diamond-tason pelaaja toivottavasti matkalla aina grand masteriin asti. Masterin pelaajia tippuu satunnaisesti tällä hetkellä ja seuraava tavoite luonnollisesti vaihtaa liigaa parin kuukauden sisällä.

Seuraavassa ZvZ repla jossa molemmat pelaajat sortuvat satunnaisesti todella heikkoon päätöksentekoon. Mielestäni suurin virheeni pelissä on myös heikko päätöksenteko. Scouttiminen on heikkoa molemmilta pelaajilta, mutta zergling scout on denytty ainakin jotenkuten molemmilta puolilta. Flame on:
http://drop.sc/98803
Zerg Bluebluesky
 
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Tammi 2012, 01:16

Re: Bluebluesky - help me out thread

ViestiKirjoittaja True » 27 Tammi 2012, 23:25

Olen noin 900pts master zerg, ja ZvZ on huonoin matchuppini, mutta tässä omia huomioitani.

Jos menet 14/14 ja vastustajasi 15hatch, tai jos muuten vaan yleisesti saat lingspeedisi valmiiksi nopeammin kun vastustajasi, kannattaa käyttää nopeuttasi hyväksi esim juoksuttamalla 6-8 lingiä vastustajasi basessa scouttimassa ja droneja snipeämässä. Pidä ne mahdollisimman kauan elossa ja tekemässä vahinkoa, juokse karkuun jos sen speed valmistuu.

Tämä sun 7:30 lingbane hyökkäys on sanoisin... 1-2 minuuttia myöhässä riippuen siitä otatko oman hatchisi.
Päätös jatkaa tämän puskun valmistelua sen jälkeen kun scoutit 5:30 kaksi spineä on kyseenalainen. Puolustavan zergin baneilla on enemmän arvoa kun sinun, joten on vaikea tässä vaiheessa saada mitään tapettua. Lopeta mieluummin lingien tekeminen ja droneta. Ota vaikka yks spine itekki jos pelkäät puskua, ja oo valmis morphaamaan nää sun 12 lingiä (5:30) baneiksi jotta pystyt pysymään hengissä.

8:30 olet hitosti jäljessä, mutta punainen supplyblokkaa ja failmacrottaa ittensä ja pääset droneissa edelle.

11:00 punaisen banepusku onnistuu jotenkuten, menetät droneja, peli tasan.

12:45 Tonni pankissa, ei tarpeeksi kaasua, 12 käyttämätöntä larvaa. Tee jotain rahallas!

15:00 massiivinen rouskuarmeija. Scouttiminen failaa täs vaihees, heitä vaikka suicidelingiä sen armeijaan jotta näet massaako vai techaako se, eli pystytkö tappamaan? Vastaus: Kyllä kyllä kyllä gogogogogo. Vihu ottaa kolmatta, techaa lairiin, sä istut armeijas päällä. Tapa.

15.00-18.00 Scouttaa, arvioi, tapa. Sulla on hiton suuri armeija, painosta! (Ota banet mukaan...) Mainis on melkein loppu, painostamalla ja saamalla mapcontrollia saat ottaa kolmannen ja neljännen.

18:30 tapa ny se, tapa, tapa. expaa, expaa. Tee jotain.

19:30 vihdoinkin. Punainen failaa infestorcontrollinsa, rouskuylivoima jyllää.

---

Siinä kahden katselukerran valitukset. Toivottavasti ees vähän auttaa.
Random True
 
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Elo 2010, 15:04

Re: Bluebluesky - help me out thread

ViestiKirjoittaja Bluebluesky » 28 Tammi 2012, 01:00

Auttaa paljonkin. Tuo alkupelin näkemys näyttää sikäli mielenkiintoiselta, että ajattelin sen itse hyvin eri tavalla. Hyökkäyspäätökseni oli surkea ja yleensä dronetankin tuossa tilanteessa, mutta mielestäni vastustaja epäonnistui päätöksessään hyökätä aika pahasti (vs että olisi dronennut puhtaasti takana, vääntänyt esim 2 base timingin).

12:45 Tämä tilanne kuvaa pelkoani zvz:ssa. Voitan itse asiassa high dia/low master levelillä tällä hetkellä eniten zvz, mutta jokaisessa pelissä vastustajallani on eniten baseja. Asiaa selostaessa tuntuu ilmeiseltä, että scouttimiseni on surkeaa - pelkään ajtkuvasti ottaa kolmatta, koska pelkään kuolevani vastustajan puskuun. Myös omat suunnitelmani ovat epäselviä - ko. pelissä ensimmäinen hyökkäys oli vain poke, jolla tarkoitus saada vastustajalta unitteja ulos. Miksi en puskenut 15:00 sisään asti, en kykene käsittämään (olin massannut roacheja koko ajan siitä hetkestä kun sain 2 base saturationin - voinko ainakaan olla kriittisesti jäljessä ja jos olenkin, mitkä ovat mahdollisuuteni jos backaan?).

Loppupelissä olin oman apm:ni rajoilla joka näkyi myös upgradejen puutteena. Lopussa olin upgradeissa jäljellä ja voittoni taisi perustua niukin naukin siihen, että olin vastustajani kahden supplylinjan välissä. Hänellä oli upgrade ja eco etu.

All in all, näyttäisi siltä, että scouttimiseni on ehdottomasti kriittisin osa alue tällä hetkellä. Päätöksenteko on todella huonoa ja on kieltämättä vaikea tehdä päätöksiä sillä informaatiolla mikä ko. pelissä oli käytössä.
Zerg Bluebluesky
 
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Tammi 2012, 01:16

Re: Bluebluesky - help me out thread

ViestiKirjoittaja True » 28 Tammi 2012, 17:35

Ota tavaksi uhrata lingejä jatkuvasti pelin aikana, kaikissa matchupeissa. Heitä yksittäisiä lingejä mahdollisille expoille odottamaan, heitä niitä sen armeijan luo, heitä niitä sen naturalille/mainiin. Se informaatio jonka saat niistä on paaaaljon arvokkaampaa kun niitten mineraaliarvo.

Overlordeja voit heitellä mahdollisille kolmansille jo pelin alussa, valmiina paskantamaan ja blokkimaan expoja. 7-8 minuuttia on hyvä aika uhrata overlordi vihun mainiin, jos tunnet sille tarvetta.
Random True
 
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Elo 2010, 15:04


Paluu Replayt & Videot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron