Gold, PvT, mitä voin parantaa?

Gold, PvT, mitä voin parantaa?

ViestiKirjoittaja AxUU » 20 Touko 2011, 23:03

Joo, elikkäs tosiaan, voitin kyseisen pelin, mutta kysynkin, mitä olisin voinut tehdä paremmin. Tiedän, että pelissäni on paljonkin parantamisen varaa, mutta tuliko tuossa esiin jotain kriittisiä kohtia jotka saattavat tulevaisuudessa olla erittäin haitallisia pelin kannalta (se kaikki probet kaasuun on sitten vain "puhdas" misclick :P)

(Ja olen siis Gold :protoss: )

http://www.sc2replayed.com/replay-videos/2102
Kuva

"Toivomme että 120€ lisäksi Satiini saa myös Welmun voitosta luvatun jäätelön."
Protoss AxUU
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Helmi 2011, 23:22

Re: Gold, PvT, mitä voin parantaa?

ViestiKirjoittaja Beastrick » 21 Touko 2011, 02:31

Kerron jotakin misssejä mitä teit ja mitä olisit ehkä voinut tehdä toisin.

  • Kun hankit toisen sentryn, niin chronoboostasit sitä. Tämä oli täysin tarpeetonta, koska warp gate technology oli juuri researchattu, jolloin olisit vain voinut warpata sentryn
  • Choronoa ei aina kannata käyttää pelkästään techaamiseen. Paremmalla macrolla saat enemmän resuja, niin olisin itse boostannut alussa probeja ulos. Olit tuossa workereissa lähes tasoissa ja terranilla on vielä mulet apuna ja jos terran macroaa paremmin, niin se ei koskaan ole hyvä juttu
  • Olisit voinut hankkia colossuksen aikaisemmin eli varmaan tuon ekan immortalin jälkeen olisi voinut tulla jo colossusta. Selvästi tiesit, että sieltä tulee MMM ja ei ole vikingiä tai ainakin kun observeriasi katoin
  • Yksi warp gate lisää aikaisemmassa vaiheessa olisi ollut ihan hyvä idis. (1,5x enemmän unitteja) Olisin varmaan tehnyt 3 gate robon, jos tuollaisen armeijan haluaisin
  • Warppaus ja taistelu saman aikaisesti on vain harvoilla hallussa tuolla tasolla, mutta silti kannattaa opetella. Voi pelastaa pelin hävityn taistelun jälkeen

Jotain tommosta noin äkkiseltään löysin. Pieniä missejä, mutta kovemmalla tasolla voivat maksaa paljon, joten kehittyäkseen on nuo puutteet paikattava.
Kuva
Beastrick
 
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2011, 18:31

Re: Gold, PvT, mitä voin parantaa?

ViestiKirjoittaja kKo » 21 Touko 2011, 06:14

Ite oon Platinum Toss, ja mihin kiinnitin huomiota:

Hyvät Force Fieldit oli!

• 12min kohdalla itse olisin ottanut expandin, kun teit siis ensimmäisen ison hyökkäyksen.

Probe productinia kannattaa pitää yllä ( oli aika pitkä tauko loppupuolella )

• Ekassa hyökkäyksessä jossa menetit 2 stalkeria oli mielestäni turha, olisit voinut vaan kurkata, ja lähteä pakoon sen
jälkeen. Sait muutenkin vain 1x Tech lab, 1x Supply Depot alas = teit ~150mineraalin ja 25kaasun vahingon vastustajalle, ja itse menetit 250 mineraalia ja 100 kaasua kun 2x stalkeria kuoli.

• Ehkä aikaisemmin kannattaisi vetää baseen 'lights up' eli pylonia joka nurkkaan ettei kovin yllätyksellä pääse droppi sisään.

Proxy pylon kannattaa tehdä ( Itse tosin viimeaikoina olen suosinut Warp Prismiä, koska sillä voi liikkua, ja tehdä myös pientä harassia sen avulla )

• Ja tosiaan Chrono Boosteja kannattaa käyttää myös probejen tuottoon paljon. Sitäkin pääsi kertymään tossa lopussa.
Avatar
Protoss kKo
 
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 18:37

Re: Gold, PvT, mitä voin parantaa?

ViestiKirjoittaja Malecious » 21 Touko 2011, 11:36

kKo kirjoitti:
• Ekassa hyökkäyksessä jossa menetit 2 stalkeria oli mielestäni turha, olisit voinut vaan kurkata, ja lähteä pakoon sen
jälkeen. Sait muutenkin vain 1x Tech lab, 1x Supply Depot alas = teit ~150mineraalin ja 25kaasun vahingon vastustajalle, ja itse menetit 250 mineraalia ja 100 kaasua kun 2x stalkeria kuoli.


Damagea ei ikinä kannata katsoa pelkästään hinnan suhteen. Jos terran menettää tech labin, niin se hidastaa mara tuontantoa, ja jos menettää depotin, niin se meinaa et terran saattaa joutua supply blockiin tai ainakin tuotanto hidastuu luutavasti jos terranilla ei ole kauheasti extra depotteja valmiina.

En kattonut peliä, mut toi piti korjata...
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: Gold, PvT, mitä voin parantaa?

ViestiKirjoittaja AxUU » 21 Touko 2011, 22:28

Joo, kiitos palautteesta, koitan harjoittaa proben productionin ylläpitämistä ja unittien warppausta kesken taistelun, ja muuta (proxy pylonin tekeminen muistiin jne.)
Kuva

"Toivomme että 120€ lisäksi Satiini saa myös Welmun voitosta luvatun jäätelön."
Protoss AxUU
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Helmi 2011, 23:22

Re: Gold, PvT, mitä voin parantaa?

ViestiKirjoittaja Reda » 22 Touko 2011, 13:53

Huomasin tuossa kyllä että ei terran ollut kauheesti perällä taistelusta koska hän teki factoryn eikä mitään tullut oliko tämä vaan tehty että saisi tehtyä jonkun muun buildin (kun en ole tutustunut terraneihin), mutta hei hyvä peli kumpa voittaisisin itekkin enemmän näitä terraneja koska häviin melkein aina ite niille --> :protoss:
Kuva
Avatar
Protoss Reda
 
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Touko 2011, 12:02
Paikkakunta: Kerava

Re: Gold, PvT, mitä voin parantaa?

ViestiKirjoittaja AxUU » 22 Touko 2011, 18:48

Reda kirjoitti:Huomasin tuossa kyllä että ei terran ollut kauheesti perällä taistelusta koska hän teki factoryn eikä mitään tullut oliko tämä vaan tehty että saisi tehtyä jonkun muun buildin (kun en ole tutustunut terraneihin), mutta hei hyvä peli kumpa voittaisisin itekkin enemmän näitä terraneja koska häviin melkein aina ite niille --> :protoss:



On tehtävä factory saadakseen starportin saadakseen medivacceja, joten ihan perillä oli :P
Kuva

"Toivomme että 120€ lisäksi Satiini saa myös Welmun voitosta luvatun jäätelön."
Protoss AxUU
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Helmi 2011, 23:22

Re: Gold, PvT, mitä voin parantaa?

ViestiKirjoittaja namutin » 22 Touko 2011, 20:46

Koita käyttää chronoboostia kokoajan johonkin, ikinä ei sais olla 100 energy nexuksessa.Koita vaikka tehdä probeja taukoamatta ja expata aikasemmin, turhaan teit noita immortaleja, mielummin techaat suoraan colossukseen ja teet niitä vaan jos oot expannu ennen vihua ja vihu on hyökkäämässä. 2 basella 2 gatewayta ei ole riittävä vaan tarviit sellasen 4+robo että voit pitää ne mineraalit alhaalla.
Random namutin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Maalis 2011, 20:57


Paluu Replayt & Videot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron