Terran noobille neuvoja

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja Jonett » 06 Syys 2011, 07:11

Mechalo kirjoitti:http://starcraft2.fi/replay/showReplay.php?replay=4993

Voisitteko antaa neuvoja mitä tuollaisessa tilanteessa olisi pitänyt tehdä?



Suurimmat virheet mitä itse spottasin olivat:

-Turha joukkojen menetys siegeille.
-Extra supplien käyttö, Muulit ovat yksi parhaimmista resurssien lähteistä alussa + mikäli supply jossa on extra cappi snipetään alas, menetät todella suuren osan supply countista ja vaarana on joutua blokkiin. Siinä vaiheessa kun huomaat että joku rupeaa puollustamaan kilpikonnana. Niin ei muuta kun Expaa ulos ja joukkoja kehitykseen. AINA kun expaat, niin laita 2-4 Turrettia suojaamaan mahdollisilta banshii lähentelyltä. Suojaa myös dropeilta tehokkaasti.

Itse olisin tuossa vaiheessa ottanut Tupla factoryn ulos ja ruvennut piirittämään. Jos kerran tykkää majailla 1 basella niin antaa sen majailla. Rupeet raijaan Siegeen sen kylän ulkopuolelle ja rakennat niille 1 turret / siege suojaan. Niin kyl se hymy rupee hyytyy ku ei mineraalit riitä.
1 marine / expa kartalle kattoon jos koittaa droppia SCV tai lentää command centteriä pois.
Saman ku siegee tulee ulos ja marinee, niin tech ylös ja cruiseria pihalle, jos haluu ruveta Hifisteleen, niin viel random nukee ku tiputtelee rampille niin rupee hymy hyytyy ku supplyt menee muurista ja resut loppuu!
Avatar
Terran Jonett
 
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Syys 2011, 06:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja RouSGu » 12 Huhti 2012, 19:13

Tosiaan itse olen ERITTÄIN huono pelaamaan, koska aloitin pelaamisen vasta. Itselle oli hirmuisesti apua tästä: http://starcraft2terranstrategies.com/h ... with-macro ja kaikista muistakin tuon sivuston guideista.
Terran RouSGu
 
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Huhti 2012, 22:00

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja Avatail » 06 Loka 2012, 16:42

Tosiaan itse olen ERITTÄIN huono pelaamaan, koska aloitin pelaamisen vasta. Itselle oli hirmuisesti apua tästä: http://starcraft2terranstrategies.com/h ... with-macro ja kaikista muistakin tuon sivuston guideista.


Tuo makron kehittämiseen tähtäävä harjoitus on kyllä tosi hyvä! Täytyykin treenailla sitä jonkin aikaa...
Terran Avatail
 
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Loka 2012, 18:25

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja Mercedes » 09 Helmi 2013, 17:36

Olen nyt tänään pelannut 3 harjoitusmatsia AI:ta vastaan ja voittanut ne. Ongelma on se, että mineraaleja tuntuu tulevan valtava määrä enkä millään ehdi käyttämään niitä. OK, tuntuu kyllä hienolta kun pystyy laittaa vaikka barracsin quen täyteen joka kerta kun haluaa tehdä vaikka maraudereita. Nyt kolmannessa pelissä käytin ekaa kertaa rally pointeja ja ekaa kertaa upgradesin barracseja. Pitäisi varmaan opetella käyttämään enemmän näppäimistöä niin ehtisi käyttää mineraalit kokonaan sitä mukaa kun niitä tulee. Nyt katsomaan taas videoita.
Terran Mercedes
 
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Marras 2012, 14:59

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja Titaani » 10 Helmi 2013, 00:30

Kyllähän se siitä, itse rankkauduin suoraan high-masteriin ensimmäisillä peleilläni.
Lisätietoa: Olen paras
Kuva
Avatar
Protoss Titaani
 
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 22:05
Paikkakunta: SC2

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja Mercedes » 10 Helmi 2013, 11:23

Ihan niinkuin joku vittuilisi minulle. OK, taidan vaihtaa foorumia.
Terran Mercedes
 
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Marras 2012, 14:59

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja Tul1meri » 10 Helmi 2013, 12:42

Itse ehdotan että pelaat mahdollisimman paljon. Itse pääsin pois pronssista heti ensimmäisen seasonin päätyttyä, koska pelejä oli takana noin 600 voittoa. Toki läheskään kaikki ei voi pelata niin paljon, koska jollain on elämäkin :) . Mutta idea on se, että kannattaa harjoitella mahdollisimman paljon. Siinä tehokkaasti kehittyy microt sun macrot. Myös parempia vastaan pelaaminen on aina hienoa. Kun olin pronssi/silver, halusin pelata vs diamondeja niin paljon kuin pystyin. Siinä korostuu sinun virheesi ja repleytä katsomalla voit huomata miksi hävisit ja miten voisit parantaa. Saatat esimerkiksi huomata että hän ei pitänyt pylonia jokaisen basensa nurkkaan, jolloin dropit ovat hyvinkin tehokkaat.

btw: ei kannata röllie takii foorumii vaihtaa :). jätä ne omaan arvoonsa
Terran Tul1meri
 
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Helmi 2013, 11:40

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja Mercedes » 10 Helmi 2013, 12:50

Kiitos, pitää olla vähemmän herkkänahkainen. Vaatiiko se tosiaan satoja pelejä että nousee vaikka hopeaan?

Ajattelin että keskityn rakentamaan kalliimpia unitteja jotta saan pidettyä mineraalit alhaalla.
Terran Mercedes
 
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Marras 2012, 14:59

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja Tul1meri » 10 Helmi 2013, 14:00

Starcraft on alussa aika vaikea oppia, joten jos on intoa pelata ne muutama sata peliä jotta nousee pois sieltä ladderhelvetistä (pronssi) niin sit alat oppia erittäin nopeesti. Monesti tyypeillä ei ole intoa ja sen takia pitävät stacraftia "paskana pelinä josta ei ymmärrä mitään". jos riittää intoa ni starre on kuin toinen mahtava maailma.
Viimeksi muokannut Tul1meri päivämäärä 10 Helmi 2013, 14:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Terran Tul1meri
 
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Helmi 2013, 11:40

Re: Terran noobille neuvoja

ViestiKirjoittaja Titaani » 10 Helmi 2013, 14:38

Mercedes kirjoitti:Ihan niinkuin joku vittuilisi minulle. OK, taidan vaihtaa foorumia.

Oh really, bro
Kuva
Avatar
Protoss Titaani
 
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 22:05
Paikkakunta: SC2

EdellinenSeuraava

Paluu Terran

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa