Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.
Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.
JuNii kirjoitti:Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.
Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.
Olen samaa mieltä. Mut se on mun mielestä kyl OP et kun oon rakentanu tosi paljon photoneita basen ympärille et kerkeen saada suojaa carriereita varten. Niin siege tankit sit voi ampuu koko beissin rikki... ihan noi vaa
JuNii kirjoitti:Olen samaa mieltä. Mut se on mun mielestä kyl OP et kun oon rakentanu tosi paljon photoneita basen ympärille et kerkeen saada suojaa carriereita varten. Niin siege tankit sit voi ampuu koko beissin rikki... ihan noi vaa
Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.
Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.
SiaBBo kirjoitti:JuNii kirjoitti:Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.
Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.
Olen samaa mieltä. Mut se on mun mielestä kyl OP et kun oon rakentanu tosi paljon photoneita basen ympärille et kerkeen saada suojaa carriereita varten. Niin siege tankit sit voi ampuu koko beissin rikki... ihan noi vaa
Toivottavasti trollasit.
namutin kirjoitti:Se että protoss joutuu tekemään 1.5x enemmän workereita pysyäkseen terranin kanssa tasoissa on aika op? Ota gold base ja spammaa 15 mulee (jotka ei muuten maksa mitään) ja saat enemmän incomee vaikka protossilla ois kuinkapaljon enemmä workereita
Beastrick kirjoitti:namutin kirjoitti:Se että protoss joutuu tekemään 1.5x enemmän workereita pysyäkseen terranin kanssa tasoissa on aika op? Ota gold base ja spammaa 15 mulee (jotka ei muuten maksa mitään) ja saat enemmän incomee vaikka protossilla ois kuinkapaljon enemmä workereita
Tämän vuoksi ne gold baset eivät olekaan oman basesi etuovella. Muleilla tasoitetaan sitä terranien mid ja late gamea. Muilla raceilla yleensä on tällöin enemmän workereitä, jotka keräävät kyllä mineraaleja selvästi enemmän ilman terranien muleja. Pitää paikkansa, että mulet eivät maksa mitään, mutta tätä varten terranille ei saa antaa mahdollisuutta spammiä muleja. Yritä esim. supply block tai cloak unitteja, jotta terran ei voi tehdä muleja vaan on käytettävä muita abilityjä. Missilejä kun tuskin on järkevää rakentaa joka nurkan taakse. Raven on toki keksitty, mutta hyödynnä siinä sitten hieman splittaamista ja myös sitä, että se on yleensä aina pois myös terranin armeijasta ja ei seeker missilekään terranille halpa ole. Rotossilla on kuitenkin late gamessä monta basea ja kaikissa chronoa, jolloin voi boostata paljon unitteja ulos ja terranilla menee yleensä kaikki muleista saadut resut hyökkäysten torjumiseen ja tällöin remacroaamiseen tarvitaan enemmän buildingeja, jotka maksavat nekin. Samalla itsellään on enemmän workereita ja enemmän resuja ja lisää chronoa, jolla boostata unitteja.
Ei tuo varmaan suoraan ole yksi ynnä yhteen kun kaikki nuo huomioidaan, mutta tämäkin on taas puhtaasti osa strategiaa eikä mitään muuta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa