Building Placement

Building Placement

ViestiKirjoittaja Morality » 22 Marras 2011, 18:24

Hyvää iltapäivää vaan kaikille.

Silverliigan pelaajana harrastan paljon pelin opiskelua ja eri asioita mihin keskittyä parantuakseni ja yksi suuri asia mikä on mieltäni vaivannut on building placement. Korkean luokan matseja katsoessa voin toki koittaa tehdä identtisen järjestelyn, mutta jotenkin sitä ei vain muista. Tässä hieman omaa pelityyliäni:

Joskus teen vain uhkarohkean forge fast expandin, naturalin rampille/chokelle käytännössä seinä+zealot. Tämä voi kuulostaa ehkä järkevältä, mutta ei se siltä tunnu, tässä hieman demonstraatiota: http://i1186.photobucket.com/albums/z375/Morality666/Screenshot2011-11-2217_13_02.jpg
Joskus enämpi photon cannoneita, joskus gatewayta, mitä ikinä laitankaan.

Mikäli taas pelkään nopeata hyökkäystä tai muuten vain pelaan itse vähän aggressiivisemmin yhdeltä baselta, olisi joku tämänkaltainen minun tyyliäni:
http://i1186.photobucket.com/albums/z375/Morality666/Screenshot2011-11-2217_18_27.jpg
Elikkä gateway pylon zealot seinä rampille, jonka jälkeen rakennuksia Nexuksen läheisyyteen.

Tässä siis miten nyt itse pelaan tuolla Silver tasolla. Haluaisin siis kuulla vähän kokeneempien ja parempien pelaajien mielipiteitä, ehdotuksia ja omia tyylejään, mieluiten perustelujen kera. Mielestäni ainakin uusi taktiikka/tyyli on helpompi omaksua kun selitetään, miksi se toimii. Uskoisin tästä keskustelemisesta olevan myös hyötyä monelle muulle (varsinkin) aloittelevalle protossille ;)

Kiitokset jo etukäteen
Protoss Morality
 
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Marras 2011, 21:54

Re: Building Placement

ViestiKirjoittaja raksu » 22 Marras 2011, 19:35

Forge fastin toimivuus riippuu mapista,mutta ite suosittelen sitä vain jos naturalilla on choukki kuten shakurasissa ja taas en, jos on iso alue kuten xel ngas. Sen lisäksi kuvittelisin sen toimivan vain zerggiä vastaan(protoss voi tehä hallucinaatio warb russin)tai miks sitä kutsutaankaan,siis se jossa tehään hallusinaatio yksikkö jolla nähään high grondille. esim.colsu ja sitten warpataan sinne unittei. ja jos terran menee 1-1-1 avaukseen nii tankit tuhoo cannonit ja bansheet pääse ilman mitää onkelmia tuhoon propeja. Niin zerggiä vastaan vissiin vaan stargate ja siitä 7gaten buildiin. Muista tehä high templareja nopeesti ,koska muuten rocah hydraa ei pysäytetä tossilla. ja se forge fast kannattaa muurata forgella gatel ja corel UMPEEN.
cannoni ja pylonit taakse. Tee toinen core jossain vaiheessa ja tuhoo eka core kun haluut päästä ulos basesta. SUOSITTELEN kanssa myös aikas paljon sentryjä jotta voit force fieldaa mahdolliset banelig bustit ja roachit russit.
PS:Armoa jos tuli ihan paskoja vinkkijä. Olen kuitenkin itse pronssi liigan zerggi.
Terran raksu
 
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Huhti 2011, 11:55

Re: Building Placement

ViestiKirjoittaja Haspe » 22 Marras 2011, 22:20

Anteeksi, tekee mieli vastata vaikken :protoss: olekkaan, mutta kannattaa muistaa aina alussa ainakin käyttää useamman pylonin power alue poweraamaan ensimmäistä Corea/Gatea. Liian usein näkee kun protoss on powerannut gaten/coren yhdellä pylonilla, joka tuhotaan early-game aggressiossa, milloin lahjoitat production edun vastustajalle, vain siksi että laitoit toisen pylonin x paikkaan. Sen sijaan, että opettelet identtisesti muiden pelaajien buildingjärjestyksiä, niin kannattaa vain itse katsoa ja ottaa selvä tavoite esim Forge FE BO:ssa, peittää tietty alue, cannon taakse ja sentryjä muutama kappale estämään lingejä pääsemästä kiertämään mainiin jne. Kyllä se siitä pikkuhiljaa.
:terran: since 16.8.2011
Terran Haspe
Uutistenkirjoittaja
 
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Syys 2011, 22:37
Paikkakunta: Lahti

Re: Building Placement

ViestiKirjoittaja Mairou » 23 Marras 2011, 00:37

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/F ... s._Zerg%29

Tuolta löytyy kuvat kuinka voi helpoiten FFE eri mapeissa.
Taldarim altarilla ei ole mitään järkeä rakentaa wallia tuohon kohtaan koska vihollinen voi helposti ohittaa sen jos se hyökkää toisesta suunnasta.

Jos et mene FFE kannattaa tehdä wall näin: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/i ... 0622215526

Mutta suosittelen forge fast expandia jokaisessa tämänhetkisessä ladder mapissa paitsi xelnaga caverns.

Protossia/terrania vastaan ei kannata ollenkaan rakentaa wallia koska se on vain haitaksi.
Protoss Mairou
 
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 16:46
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Protoss

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron