Pelin balanssi

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 20 Touko 2011, 08:51

IMO yhdenkään pronssi-diamondin ei pitäisi saada edes kommentoida pelin balanssia. :>
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja JuNii » 20 Touko 2011, 13:59

Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.

Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.


Olen samaa mieltä. Mut se on mun mielestä kyl OP et kun oon rakentanu tosi paljon photoneita basen ympärille et kerkeen saada suojaa carriereita varten. Niin siege tankit sit voi ampuu koko beissin rikki... ihan noi vaa
Protoss JuNii
 
Viestit: 115
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 19:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 20 Touko 2011, 15:11

JuNii kirjoitti:
Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.

Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.


Olen samaa mieltä. Mut se on mun mielestä kyl OP et kun oon rakentanu tosi paljon photoneita basen ympärille et kerkeen saada suojaa carriereita varten. Niin siege tankit sit voi ampuu koko beissin rikki... ihan noi vaa

Toivottavasti trollasit.
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja Beastrick » 20 Touko 2011, 16:22

JuNii kirjoitti:Olen samaa mieltä. Mut se on mun mielestä kyl OP et kun oon rakentanu tosi paljon photoneita basen ympärille et kerkeen saada suojaa carriereita varten. Niin siege tankit sit voi ampuu koko beissin rikki... ihan noi vaa


Oli trolli tai ei, (aika varmasti kun master leaguen tyyppi tämmöstä esittää) niin mielestäni asian pitääkin olla näin. Tämä pakottaa tekemään sitä varsinaista armeijaa eikä suosimaan mitään cannon turtlea. Protossin cannonit kun on ainoat turretit, jotka voi ampua sekä ilmaa, että maata, niin mielestäni oikein, että niillä nyt joku heikkous on. Jos terran posauttaa sinut siegellä, niin tee cannoneiden sijasta unitteja, niin voit viedä ne tarvittaessa pois. Cannonit on nimen omaan tarkoitettu early game (pikanen defense ja cannon rush) ja ehkä sitten hieman aloittelevimmille pelaajille. Tämä vaan opettaa pelaajille, että on olemassa muitakin unitteja kuin high tier eli pakotetaan pelaaja tekemään alempien tierien unitteja ennen kuin pääsee sinne high tieriin. Jos high tier unitit olisivat ainoa tie voittoon, niin mitä ne lower tierit sitten pelissä tekisivät muuna kuin tykin ruokana.
Kuva
Beastrick
 
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2011, 18:31

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja namutin » 20 Touko 2011, 16:48

Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.

Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.

Se että protoss joutuu tekemään 1.5x enemmän workereita pysyäkseen terranin kanssa tasoissa on aika op? Ota gold base ja spammaa 15 mulee (jotka ei muuten maksa mitään) ja saat enemmän incomee vaikka protossilla ois kuinkapaljon enemmä workereita
Random namutin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Maalis 2011, 20:57

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja iloveYooN » 20 Touko 2011, 18:22

SiaBBo kirjoitti:
JuNii kirjoitti:
Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.

Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.


Olen samaa mieltä. Mut se on mun mielestä kyl OP et kun oon rakentanu tosi paljon photoneita basen ympärille et kerkeen saada suojaa carriereita varten. Niin siege tankit sit voi ampuu koko beissin rikki... ihan noi vaa

Toivottavasti trollasit.


Junii tekee muo vastaan aika usein ton buildin
Protoss iloveYooN
 
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 16:11

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja Beastrick » 20 Touko 2011, 18:38

namutin kirjoitti:Se että protoss joutuu tekemään 1.5x enemmän workereita pysyäkseen terranin kanssa tasoissa on aika op? Ota gold base ja spammaa 15 mulee (jotka ei muuten maksa mitään) ja saat enemmän incomee vaikka protossilla ois kuinkapaljon enemmä workereita


Tämän vuoksi ne gold baset eivät olekaan oman basesi etuovella. Muleilla tasoitetaan sitä terranien mid ja late gamea. Muilla raceilla yleensä on tällöin enemmän workereitä, jotka keräävät kyllä mineraaleja selvästi enemmän ilman terranien muleja. Pitää paikkansa, että mulet eivät maksa mitään, mutta tätä varten terranille ei saa antaa mahdollisuutta spammiä muleja. Yritä esim. supply block tai cloak unitteja, jotta terran ei voi tehdä muleja vaan on käytettävä muita abilityjä. Missilejä kun tuskin on järkevää rakentaa joka nurkan taakse. Raven on toki keksitty, mutta hyödynnä siinä sitten hieman splittaamista ja myös sitä, että se on yleensä aina pois myös terranin armeijasta ja ei seeker missilekään terranille halpa ole. Rotossilla on kuitenkin late gamessä monta basea ja kaikissa chronoa, jolloin voi boostata paljon unitteja ulos ja terranilla menee yleensä kaikki muleista saadut resut hyökkäysten torjumiseen ja tällöin remacroaamiseen tarvitaan enemmän buildingeja, jotka maksavat nekin. Samalla itsellään on enemmän workereita ja enemmän resuja ja lisää chronoa, jolla boostata unitteja.

Ei tuo varmaan suoraan ole yksi ynnä yhteen kun kaikki nuo huomioidaan, mutta tämäkin on taas puhtaasti osa strategiaa eikä mitään muuta.
Kuva
Beastrick
 
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2011, 18:31

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 20 Touko 2011, 19:52

Huhhuh tätä keskustelua. Nyt ruvettiin jo valittaa Mulesta.
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja namutin » 20 Touko 2011, 20:10

Beastrick kirjoitti:
namutin kirjoitti:Se että protoss joutuu tekemään 1.5x enemmän workereita pysyäkseen terranin kanssa tasoissa on aika op? Ota gold base ja spammaa 15 mulee (jotka ei muuten maksa mitään) ja saat enemmän incomee vaikka protossilla ois kuinkapaljon enemmä workereita


Tämän vuoksi ne gold baset eivät olekaan oman basesi etuovella. Muleilla tasoitetaan sitä terranien mid ja late gamea. Muilla raceilla yleensä on tällöin enemmän workereitä, jotka keräävät kyllä mineraaleja selvästi enemmän ilman terranien muleja. Pitää paikkansa, että mulet eivät maksa mitään, mutta tätä varten terranille ei saa antaa mahdollisuutta spammiä muleja. Yritä esim. supply block tai cloak unitteja, jotta terran ei voi tehdä muleja vaan on käytettävä muita abilityjä. Missilejä kun tuskin on järkevää rakentaa joka nurkan taakse. Raven on toki keksitty, mutta hyödynnä siinä sitten hieman splittaamista ja myös sitä, että se on yleensä aina pois myös terranin armeijasta ja ei seeker missilekään terranille halpa ole. Rotossilla on kuitenkin late gamessä monta basea ja kaikissa chronoa, jolloin voi boostata paljon unitteja ulos ja terranilla menee yleensä kaikki muleista saadut resut hyökkäysten torjumiseen ja tällöin remacroaamiseen tarvitaan enemmän buildingeja, jotka maksavat nekin. Samalla itsellään on enemmän workereita ja enemmän resuja ja lisää chronoa, jolla boostata unitteja.

Ei tuo varmaan suoraan ole yksi ynnä yhteen kun kaikki nuo huomioidaan, mutta tämäkin on taas puhtaasti osa strategiaa eikä mitään muuta.

Et sä vittu voi olla tosisssaan... että mun pitäis tehä dark templareita että vihu ei pääsis tekee mulee
ja oon kuullu et ne dark templarit torjuttais missile turreteilla jotka laitetaan rampin veireen eikä scanneilla. miks ees tuut kirjottaa tänne mitään ku et nähtävästi tiiä pelistä mitään?
Random namutin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Maalis 2011, 20:57

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 20 Touko 2011, 20:16

No et tiiä näköjään sinäkään. : D Yks Dark Templar ottaa aina yhden scannin vastaan, joka tarkoittaa sitä sun yhtä Mulea. Muutenkin Darkki saa aina muutaman SCV:n tapettua. Terranin pitää säästää muutenkin scanneja koko pelin ajan, jos Protoss tekee nopeasti Darkkeja, koska ilman scanneja ei pääse edes Protossin baseen, kun muutama Darkki onkin jo tappanut koko Terranin armeijan. Sitten kun lasket, että yksi Darkki on yksi scanni, niin esim. Tal'Dariimissa, kuinkas monta scannia tarvitsenkaan, että pääsen edes Protossin baseen vaikkapa crosspositionissa? :>
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

EdellinenSeuraava

Paluu Protoss

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron