Pelin balanssi

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja Malecious » 20 Touko 2011, 20:41

Vaikka mulet on kovia esim. all in tilanteissa, niin se homma tasoittuu racejen välillä siinä, että toss voi cronoo workereita nopeasti ulos, ja sillä voittaa terranin sillä saralla, ja zerg voi tehdä monta workerii samalla.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja namutin » 20 Touko 2011, 22:08

Malecious kirjoitti:Vaikka mulet on kovia esim. all in tilanteissa, niin se homma tasoittuu racejen välillä siinä, että toss voi cronoo workereita nopeasti ulos, ja sillä voittaa terranin sillä saralla, ja zerg voi tehdä monta workerii samalla.

Kyllä se income tasottuu tolla mutta protoss joutuu myös maksamaan noista choronoobstatuista extra workereista...
Random namutin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Maalis 2011, 20:57

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 20 Touko 2011, 23:25

Hienoa Hermanni! Terran joutuu maksamaan 150 Orbitalista ja cuttaamaan SCV:tä, kun se rakentuu. :>
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja namutin » 20 Touko 2011, 23:26

SiaBBo kirjoitti:Hienoa Hermanni! Terran joutuu maksamaan 150 Orbitalista ja cuttaamaan SCV:tä, kun se rakentuu. :>

maksaa ittensä takas ekalla mulella
Random namutin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Maalis 2011, 20:57

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja LiquidDNB » 21 Touko 2011, 00:23

namutin kirjoitti:
Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.

Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.

Se että protoss joutuu tekemään 1.5x enemmän workereita pysyäkseen terranin kanssa tasoissa on aika op? Ota gold base ja spammaa 15 mulee (jotka ei muuten maksa mitään) ja saat enemmän incomee vaikka protossilla ois kuinkapaljon enemmä workereita


Protossilla onkin sellainen asia kuin chronoboost. Oletko kuullut siitä? Se on aika kätevä väline yleisesti macrossa.
Avatar
Terran LiquidDNB
 
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 19:13

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja iloveYooN » 21 Touko 2011, 00:40

LiquidDNB kirjoitti:
namutin kirjoitti:
Beastrick kirjoitti:Mielestäni yksikään race ei ole op. Marauderit ovat kyllä kieltämättä hieman op TvP alussa, mutta sillä paikataan se terranille koituva häviö workereiden määrässä. (rotossilla chrono ja kestää OC:ssä se aikansa) Mielestäni yleensä tuntuu, (terranina) että muilla on aina selvästi enemmän workereitä ja macroa, mutta käytän early gamessa hyväksi sitä, että mulla on käytännössä parhaat unitit, (marauder ja shell kaikkiin rotoss unitteihin) jos vain käytän niitä oikein. Tällöin saan mahdollisesti jotakin tuhoa aikaan, joka jarruttaa vastustajan ekonomiaa kun workereiden sijasta pitää tehdä armyä. Rotossilla on terraniin nähden perinteisesti enemmän mineraaleja, (juurikin tuon chronon takia) mutta se paikataan sillä, että terraneilla on sitten vähän parempia countereita rotossia vastaan.

Peli on hyvin balancettu ja täällä ei ole siis minkään sortin op racea tai unittia. Opettele pelaamaan sitä muka op unittia vastaan, jos et sille pärjää, niin katotaan onko enään kovin op.

Se että protoss joutuu tekemään 1.5x enemmän workereita pysyäkseen terranin kanssa tasoissa on aika op? Ota gold base ja spammaa 15 mulee (jotka ei muuten maksa mitään) ja saat enemmän incomee vaikka protossilla ois kuinkapaljon enemmä workereita


Protossilla onkin sellainen asia kuin chronoboost. Oletko kuullut siitä? Se on aika kätevä väline yleisesti macrossa.


ja sitä käytetään aina probeihin
Protoss iloveYooN
 
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 16:11

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 21 Touko 2011, 00:47

Jannut valittaa oikeesti jotain Muleista. : DD Menkää ny muualle jo.
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja namutin » 21 Touko 2011, 00:49

SiaBBo kirjoitti:Jannut valittaa oikeesti jotain Muleista. : DD Menkää ny muualle jo.

Jos terranit valittaa chronoboostista ni miks protossit ei sais valittaa muleista?
Random namutin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Maalis 2011, 20:57

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja LiquidDNB » 21 Touko 2011, 01:02

namutin kirjoitti:
SiaBBo kirjoitti:Jannut valittaa oikeesti jotain Muleista. : DD Menkää ny muualle jo.

Jos terranit valittaa chronoboostista ni miks protossit ei sais valittaa muleista?


Juttu on se, että me terranit ei koskaan valiteta chronoboostista. Zergit ja tossit valittaa aina muleista, vaikka niillä on larva inject ja chrono, en ymmärrä...
Avatar
Terran LiquidDNB
 
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 19:13

Re: Pelin balanssi

ViestiKirjoittaja Mairou » 21 Touko 2011, 01:31

Miksi 90% starcraft.fi langoista on vain valitusta pelin balanssista. En kyllä ole nähnyt missään muilla starcraft foorumeilla vastaavaa ilmiötä. Eikö suomalaiset tajua että tämä pelin on 100% balanced. Menestyksesi pelissä riippuu 100% taidostasi,
0% RNG, 0% imbalance.

http://www.teamliquid.net/forum/viewmes ... _id=218558
Protoss Mairou
 
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 16:46
Paikkakunta: Vantaa

EdellinenSeuraava

Paluu Protoss

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa