Random-pelaaja, mikä on helpoin race sinulle?

Protoss
37
58%
Terran
9
14%
Zerg
9
14%
Kaikki yhtä helppoja/vaikeita
9
14%

Ääniä yhteensä : 64

ViestiKirjoittaja Wanshu » 06 Kesä 2011, 14:49

Kysymys kertoo kaiken, mikä on sinun mielestäsi helpoin race kun pelaat randomia? Jos olet pelannut jollakin "mainracella" ennen randomiksi vaihtamista, senkin voisi kertoa =)
Zerg Wanshu

Re: Random-pelaaja, mikä on helpoin race sinulle?

ViestiKirjoittaja pokia » 06 Kesä 2011, 15:10

Itse season 2 alussa pelailin randomina hetken niin kyllä protoss/zerg olivat helpoimmat(ehkäpä aikasempi pelaamis kokemus auttaa) ja terrania en saanut millään toimimaan :/ mutta kyselyyn varmaankin vastaan että yhtä vaikeita racet on vaikka protoss pelaajaksi palasinkin
Kuva
Protoss pokia

ViestiKirjoittaja Alter_ego- » 06 Kesä 2011, 15:54

Itse olen aina pitänyt Prottua "helppona" rotuna, ja sillä olen aina tykännyt pelata... Pelailen Protulla / Randomilla,
Zergillä kun pelaan ainoa mitä tulee on 1base roach ling all-in..
Tertulla tykkään leikkiä mech air ja ghost cobinaatioilla.

helppous järjestys:
PvT
PvZ
TvP
PvP
TvT
ZvP
TvZ
ZvT
ZvZ
Kuva
I am the underdog
Random Alter_ego-

ViestiKirjoittaja Lexauron » 06 Kesä 2011, 16:24

Zerg, ehkä johtuen siitä että sillä aloitin sitä on tullut pelattua noin 5 kertaa enemmän kuin terrania tai protossia. Heti ensiksi opettelin kaikki hotkeyt ja käyttämään kontrolliryhmiä. Terran ja toss ei suju kun tulee liikaa oltua supply blokissa ja vaistomaisesti pelaa niitä kuin zergiä eli joukot viime tingassa = turpaan tulee. Pronssissa ei ihmiset osaa pelata zergiä vastaan ja pelkää sitä liikaa niin täydellinen yliajohan siitä tulee. Tossilla jos on late gameen päässyt (lähinnä vaikeus selviytyä terranin stim puskusta) niin kertaakaan en ole sillä hävinnyt. Terranilla on vaikein pelata toistaiseksi, koska ei ole ikinä mitään suunnitelmaa ja 90% terran peleistä on jostain syystä tvt ja edessä lähes aina tunnin vääntö kun ei vaan pysty purkamaan siegetys linjoja tarpeeks tehokkaasti. Zergin peluusta on se hyöty ollut että joka pelissä expaan enemmän kuin vastustaja racesta riippumatta.
Muita huomioita:
Zerginä apm on kaksinkertainen muihin rotuihin verrattuna eikä sillä saa kuin perusasiat hoidettua eli larvaaminen ja joukkojen tuotanto. Micro on plussaa siihen päälle.

Jostain syystä joulun alla kun pelin ostin voitin lähes kaikki ottelut mutta ei tullut nousua silveriin(voitin kaikki silver vastustajat). 2. seasonilla on aika vähän tullut pelattua ja onnituin failaamaan sen ainoan tärkän matsin ja pronssissa pysytään. Nyt taas keväällä/kesällä pronssin taso tuntuu huomattavasti korkeammalta. Enää ei riitä, että tekee summan mutikassa mitä tahansa, kun vastustajat tuntuvat tietävän oman rotunsa buildit yllättävän hyvin ja noin 20% vastustajista on jostain syystä pronssissa mutta 1v1 voittoja satoja eli pelejäkin alla luokkaa tuhat. Zergillä tulee silti voitettua noin 90% matseista muuta muilla roduilla 50-50. All init ja juusto ei nappaa kun se ei mitään opeta vaan pyrin aina viemään pelini macroon.
Kuvag]
Random Lexauron

ViestiKirjoittaja tUUTZ » 06 Kesä 2011, 17:56

dunno joka matsin häviää
Terran tUUTZ

ViestiKirjoittaja HYPNOTOAD » 06 Kesä 2011, 18:53

(olen pelannut protossia ja zergiä(kin) jonkunverran mainina mut oon nytte muutaman päivän pelannu randomill)

Ainakin mun vähän kokemuksen perusteella terranilla on ehk vaikeinta microa esim. MMM viking vs gatewaycolo. marine tank (thor)vs lingbanemuta , dropit ja paljon muuta. Tuntuu kyllä että terran strategiat ja taktiikat sujuu ihan turnausten seuraamisesta ja muusta kerääntyneellä tiedolla ainakin nyt goldissa. Jos seurailee paljon turnauksia ja tällasta nii kannattaa pelaa pitkiä macro pelejä, koska sillon on paljon hyötyä tommosest yleisest RTS tajusta mitä just kattelemal kertyy. Ite teen lähinnä jotain marine tank tai TvP marauder ja pelaan pitkii pelei ja satun jotenkin voittamaan :D

Alotin tossilla joten se luonnollisesti tuntuu aika helpolta. Force Field micro vaatii kuitenkin jonkun verran harjotusta. Tossilla meet stalkersentrycolossus ja sit rupeet menee HT ja voit samal hankkii chargen (PvT ainaki) ja blinkin jos haluut. Hanki paljo + uppeja. Ite hankin yleensä ku saan expon 1 forge jost chronoon uppeja ja myöhemmin ehk toisenkin. PvZ jos zergi hankkii nopeen lairin kannattaa varautua mutalisekihin. Silloin ei coloo vaa blinkstalker ekana (ainakin jos et enää kerkee tehä 2base gateway pushia). Cannonit on airii vastaa paljo huonompii ku turretit eli siis pari cannonii workerlinjal ei oikee suojaa kovin isoo muta joukkoo vastaan ja tarttee blink stalkereit. No eksyin vähä aiheest kyl :D mut tossilla vaikeet ehk blink ja forcefield micro.

Zergillä oon pelannu 2. eniten. Mun mielest ehk kivoin laji :). Macro on erilaista (inject+creep+larvasta unitit), mutta voi saa kaikki unitit samast talost eikä tarvi huolehtii unittien jonoon pistämisestä (siinä kun ne on esim raxin sisällä tulossa jonossa) niinku muil lajeilla. Toisaalta ehkä vaikein laji, koska täytyy olla hyvä scouttimaan. Täytyy aina tietää voiko viel expandaa + poweraa droneja vai pitääkö tehä unittei. No joo... täytyyhän muillakin lajeilla tehä näin, mutta zergillä vielä enemmän koska jokasesta larvasta voisi tehdä dronen. Lisäksi zerg on vaikee koska loppupelissä max zerg armeijja on jonkun verran heikompi ku esim max toss armeijja ja tulee vähä hankala tilanne (tosin voit re-maxaa nopeemmin).

Ihan muuten vaan vinkkinä muillekkin että 95% pelaajista goldissa (missä itse nyt toistaseksi olen) hankki 2 ja 3 basen IHAN liian myöhään (ja oikeastaan kaikki muutkin baset). Kun ekaa kertaa vetää jotain expand buildia se tuntuu aika heikolta ja hankalalta alussa, mutta yllätyt että sillä pärjää ihan hyvin suurinta osaa rusheista vastaan kunhan scouttii sen ajoissa
Random HYPNOTOAD

ViestiKirjoittaja Malecious » 06 Kesä 2011, 20:14

tUUTZ kirjoitti:dunno joka matsin häviää

Jos menee noin huonosti randomilla, suosittelen yhden racen opettelua sen sijaan. Randomin peluu on todella vaikeata, joten kanttii todella miettiä pelaako random vai yhtä racea.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Protoss Malecious

ViestiKirjoittaja Saastainen » 06 Kesä 2011, 20:41

Terranilla ei vielä yhtään ääntä, ja vaikeaa sen peluu onkin!
Kuva
Terran Saastainen

ViestiKirjoittaja Katoan » 06 Kesä 2011, 21:28

Ite kehtaisin väittää, vaikka en random pelaaja olekaan, että random pelaajalle protoss on helpoin rotu, johtuen siitä että on opetellut pelaamaan zergillä. Zergin jälkeen protossin macro tuntuu niiiiiin helpolta.
Protoss Katoan

ViestiKirjoittaja Alter_ego- » 06 Kesä 2011, 21:32

Katoan kirjoitti:Ite kehtaisin väittää, vaikka en random pelaaja olekaan, että random pelaajalle protoss on helpoin rotu, johtuen siitä että on opetellut pelaamaan zergillä. Zergin jälkeen protossin macro tuntuu niiiiiin helpolta.

Toss on helpoin. helposti.
Kuva
I am the underdog
Random Alter_ego-

Seuraava

Paluu Yleinen