Seiniksellä, hyvä pointti, mutta toisaalta luulen, että enemmänkin on mahis toimia

Tottakai Suomen ongelmana on se, mistä Magikkin puhuu eli pieni väestö. Ei meillä oo tarpeeks porukkaa luoda himmeetä E-sport scenee tänne ainakaan vielä.
envious kirjoitti:mä alan heti proksi ku tästä pelistä voi tienata tarpeeks että saa kämpän ja elämisen maksettuu =D ja ei turnauksissa valitettavasti pääse pelaamaa hirveesti tai ylipäätänsä praccaamaanku on niin paljon töitä ja muita irl juttuja
En tiiä juuri mitään ammattilaisena pelaamisesta, mutta sen mitä tiiän on et jätkä (eNvious) oot ollu EU-ladderin kärjessä ihan naurettavan kauan. Musta sen pitäis olla ihan selkee juttu, että jätkässä on mitä tarvitaan, jotta vois ruveta proksi. Arvelisin myös, että pro-tiimejä (Suomen scenen ollessa vielä näin pieni, pitäisi liittyä ulkomaisiin tiimeihin) kiinnostaa tollasen tason pelaajat ( Huom, muutkin kuin eNvious ). Jos siellä on muitakin pro-pelaajia, jotka jonkun tiimin kautta elättää ittensä, niin miksi ihmeessä se ei toimisi teiän (Suomen parhaat) kohdalla.
Se, mitä Suomen nouseminen maailmankartalle E-sportsissa ja SC2:ssa mun mielestä tarvii on ensin monia pelaajia, jotka toimii edelläkävijöinä = esim. Naama, joka nyt porhaltaa Mousesportsissa. Sit muut näkee, et hei toikin on tuolla, ehkä mäkin voisin. Sitä kautta voitais saada monia pelaajia koviin pro-tiimeihin. Ja se taas herättää Suomessakin aina vaan enemmän ja enemmän huomiota, sekä myöskin rohkaisee kaikkia siihen, että kyllä me suomalaisetkin voidaan mennä tonne maailmalle ja pistää muita pataan (pelillisesti

).
Se, mikä mua eniten tympii tällä hetkellä on se, että meillä SELKEESTI on tarpeeksi kovia pelaajia. Te 2k+ diamond 1v1 tyypit herätys, puhun teistä (ok, ei ole absoluuttinen mittari). Ainoo mitä nyt tarvittais ois et saatais jengiä tonne johonkin tiimeihin jotka sponssais sitä treenausta niin että vois keskittyä pelaamiseen kokopäiväisesti. Haluun rohkaista teitä, että teistä on siihen ihan varmasti. Tällä hetkellä koko global E-sport scene ei juurikaan tunne Suomea. Sekin on tärkee pointti. Jos Suomesta alkaa tulla hyviä pelaajia pinnalle, koko global scenekin alkaa kiinnostua Suomesta. Nyt mun mielestä tarvitaan porukkaa, jotka lähtis jotenkin tekee samaa mitä Naama jo tekee, eli jotenkin löytäis tiensä kunnon tiimiin ja alkais viedä Suomea tutuks maailman E-sports sceneen. Ois paljon lisääkin puhuttavaa, mutta jääköön seuraavaan postiin