HonIE kirjoitti:Bronzen pelit on juustoa ilman harjoitusta / tarkkaa build orderia, silver on juustoa pienellä hajulla mitä pitää tehdä.
Kaikkein helpoiten pääsee noista liigoista pois, kun katsoo terranilla 3rax buildin, protosilla 4 gate ryysin, zergillä (uskoisin) 14 hatch buildin, katsoo replan viiskyt kertaa, sitten menee YABOT:iin, tekee sen toiset 50 kertaa, sitten menee peliin ja ownaa 50 matsia putkeen ja sitten oletkin jo silver/gold/platissa.
Suurin ongelma mitä olen ymmärtänyt alempien tasojen pelaajien ongelmaksi on se, että he eivät tiedä, mitä pitäisi tehdä / tiedä mitkä buildit ovat täysin surkeita ja mitkä ovat vahvoja.
Tässä esimerkkinä SC2noobschool Ustream kanava, he neuvovat noobeja tulemaan paremmaksi antamalla heille 1on1 koulutusta (valitettavasti NA server). Yksi bronze liigalainen Protoss vastasi, että mikä on hänen taktiikkansa kun hän menee peliin vs Z. vastaus oli seuraava: "mä ensin teen hidden cannon ryysin ja sitten teen void ray ryysin" (en ota yhtään kantaa voiko tuolla takulla voittaa). Tarkoitus on kertoa, että tämä ei ole "solid" buildi.
Itellä on hyvä ymmärrys buildeista ja joistain followupeista riippuen mitä vastus heivaa naamalle. Ongelmana yleensä tullu zerg 6pool rushi, sen olen korjannut pyloneilla vastuksen rampin eteen ja kanuuna siihen. Ja hyvin pystyy varautumaan siinä ajassa vaikka mutaliskeihin tai nydus worm buildeihin. Ja nykyään Roachit saa helposti ne pylonit pois rampilta niin saa ainakin 6poolin estettyä.
Nyt ongelmana vain tullu ehkä omat mokat tai vastus vetää kauheen massa voidrayn niin nopeasti kuin vain mahdollista. Ja ite tykkään pitkittää pelejä mah. pitkään ja päädyn stalker, zealot, colo palloon ja se ownaa mut void ray massallaan. Toki tässähän on vain oma hölmöys kyseessä, mutta jos hän on jo ehtinyt tehdä pari void raytä niin se on vähän sillanen "sormet ristiin ja rukoilaan et se ei tuu sieltä ennen kuin mulla on myös massa stalker/void ray pallo".
Enemmän nyt ollut just niitä facepalm hetkiä, ja yleensä voitan noin 3-5 matsia ja häviän yhden. Mutta se yksi häviö tiputtaa meikän AINA sijalle 65-80.. Ja sit taas kivutaan 5 matsia sinne 60:n paremman puolelle ja hävitään 1 ainut matsi ja tiputaan taas sinne 65-80. Se on se mikä tässä häiritsee jotenkin.
Toki omassa macrossa on hyvinkin paljon parannettavaa enkä osaa microa ollenkaan.