Tervehdys kaikille!
Laitoinkin tuonne esittelypuolelle jo viestin, jossa kerroin, että olen juuri aloittanut sc2:n pelaamisen. Tässä blogintapaisessa dokumentoin seikkailuitani Battle.Netin sykkeessä jälkipolvien ihailtavaksi. Esittelen siis iloksenne blogin: Edembopin matka n00bista, jos nyt ei tähtiin niin ainakin keskiverroksi!
Lähtötasoni on siis täydellinen aloittelija, olen tosin pelannut RTS peläjä aiemmin, joten ymmärrän mistä tässä on pohjimmiltaan kyse. Valitsin päärodukseni Zergit, valinta perustui puhtaasti mieltymykseen niiden Alien-estetiikkaan. Tosin tarkoitus on pelata tiimipeleissä randomilla, jotta myös muihin rotuihin saa kosketusta.
Pelasin ensin muutaman pelin tietokonetta vastaan, jotta saisin edes hieman tuntumaa. Sitten päätin, että parhaiten varmaan oppii jos rohkeasti ottaa vain turpaan oikeilta vastustajilta. Pelasin placement matsit ja ehkä hieman onnekkaasti päädyin hopealiigaan. Nyt jo muutamia otteluita takana ja olen voittanut muutamia, mutta enimmäkseen saanut pataan.
Katsoin jossain vaiheessa Day[9] dailyn, jossa hullunkurinen Day[9] neuvoi aloittelijoita rakentamaan työläisiä ja pitämään rahat alhaalla niin kaikki järjestyy. Olen itsekin todennut, että makron treenaaminen on tällä hetkellä kaikkein tärkeintä, sillä tässä minulla on huomattavia vaikeuksia. Jossain vaiheessa vaan ote alkaa lipsua ja saldo näytää yli 2k mineraaleja, ei papan apm vaan vielä riitä. ; )
Koska jonkinlainen suunnitelma on kuitenkin hyvä olla, jotta olisi edes jonkailainen käsitys mihin ne mineraalit laittaa, päätin että pelaan suht samanlaisella suunnitelmalla joka kerta. Ilman, että yritän kikkailla sen suuremmin. Terrania vastaan pelaan 1 Base Muta buildilla, joka on tähän mennessä toiminut suht hyvin. Zergiä ja Protossia vastaan olen koettanut pelata jonkinlaista Roach / Hydra buildia, mutta siinä on vielä pahoja vaikeuksia. En ole vielä yrittänytkään hienostella muuttamalla suunnitelmaa vastustajan buildin mukaan.
Ensi kerralla kerron joistakin noloista häviöistäni, mutta nyt taidan pelata muutaman matsin.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin!