Matka silveristä timanttiin and beyond

Matka silveristä timanttiin and beyond

ViestiKirjoittaja Pumaska » 05 Elo 2010, 16:05

Alta lötyy hieman infoa minusta nii ei tarvi tuplapostata tätä esittely osioon.
Eli minut tunnetaan Pumaskana :protoss: ympäri internettiä (steam, xfire, wow, bw etc) noh... tunnetaan ja tunnetaan, mutta tuota nimimerkkiä käytän kaikkialla. :)

Olen 17v lukiolainen Hyvinkäältä rts pelejä en ole pelannut oikeastaan yhtään kyllähän noita wc1 ja wc2 Age of empireä tuli pelattua pienenä veljiä vastaan, mutta ei ne jäänyt mieleen niin, että olisi vanhempana tullu pelattua esim wc3:sta sen kummemmin eli 10-17v välillä pelasin näitä perus konsoli pelejä Haloja, Codeja sekä Rpg joista mainittakoon Knights of the old republiceja joka on ehdottomasti lempi pelisarjani.

RTS genreen pääsin sisälle vasta muutama kuukausi sitten, kun näin sattumalta MLG king of the beta hill castin. Siitä alkoikin vyöry kohti sc2:sta, betaa en koskaan päässyt pelaamaan, mutta seurasin casteja Day9:lta HD:lta ja Huskyltä joista sai erinomaista informaatiota pelistä. Rts taitojakin harjotutin Wc3:n parissa ja myös lopulta brood warin kanssa, kun sain tietää Iccupista jossa olin D tason pelaaja! Nyt omistakin Sc2 CE:n jota olen pelannut ehkä hieman liikaakin .... :roll:


Sanoma tulevaisuudesta:
Joutuu taas vähä koukkaan menneisyyden kautta, kun olen jo kerennyt kivuta platiniumiin tämän blogin luonnostelun aikana. Olisi pitänyt varmaan postata nämä aikasemmat, mutta pääsi unohtumaan tonne wordin syövereihin ku pelasin starcraftiä. ;)
Noh tulee sit kaikki yhessä postauksessa.

Asiian!

Ah starcraft on vihdoin täällä! päivän myöhässä... noh sehän ei meitä masenna vahvat yö unetkin ovat takana, kun tuli Katsottua tuo Day[9]:n countdown partyn streami kokonaan niin tuli pieni väsymyksen fiilis illemmalla jo. Noh eka matsi minkä menin oli tollanen novice matsi jossa on ne kivet kaiken edessä ja eihän siinä ollu mitään järkeä tein yhen void rayn ja voitin niimpä hieman campaingia pelattuani siirryin rohkeasti ottamaan turpaan placement matseissa joista omaksi yllätykseni voitin 3 ja minut sijoitettiin silveriin. Placementin jälkeen pelasin sellaset 10matsia yllättävän
voitokkaasti ja pääsin oman divisioonani ykköseksi. Sitten siirryin campaingin puolelle jota pelaan hardilla (5 ekaa rataa brutalilla, mutta osottautui aivan liian vaikeaksi).

^
I
I
I

Tänään kun alotin starcraftin nii het pamahti naamaan ilmotus, että sinut on sijoitettu Goldiin olin hieman yllättynyt, mutta myös innoissani, koska en ollut niin surkea kuin kuvittelin ehkäpä Day9:n dailyn seuraaminen ei olekkaan pelkkää hupia!
Noh ylennyksen innoittaman en jatkanukkaan campaingia vaikka niin olin alunperin ajatellut vaan aloin tahkoamaan itseäni goldin ykköseksi ja sellaisen 8h rupeaman jälkeen pääsinkin ykköseksi sielläkin vaikka matkan varrella tulikin muutama kiusallinen tappio, kun en huomannut proxy gateja tai cannon rusheja. :( Noh ei tuokaan lannistanut vaan pelasin vielä muutaman pelin (yöllä 2:hen maissa) häviöitten jälkeen sieltähän paukahti ylennys taas. Siitähän minä olin ihan täpinöissäni ja kun katsoin rankiä nii sekin oli suoraan 3s näihin tunnelmiin oli hyvä käydä nukkumaan.

^
I
I
I

Hehe tänään ei ollakkaan ihan kolmansia rankki näytti 46 jonka takia jatkoinkin campaingia ja juuri kun olin
zeratulin viimeisessä missionissa
tuli soitto kaverilta, että kahen miehen lanit pystyyn. Noh minähän pakkasin kamani pyysin kyydin ja lähdin urheasti kohti toista unetonta yötä tällä viikolla! Ja tosissaan sinä yönä ei nukuttu, mutta campaingia, 2vAi,2vs2 ja 1v1 pelattiin niin paljon, että välillä piti toisiin peleihin poiketa myös. 1v1:n taso ehkä hieman kärsi siitä väsymyksen tunteesta, mutta kyllä sitä pari sijaa nostettiin yön aikana ~40 jäi. Campainigin oli paria missionia vailla valmis.

^
I
I
I
Nyt ollaan tässä päivässä milloin tämä postataan eli pelasin toissapäivänä campaingin läpi ja erittäin paljon tykkäsin sekä ymmärsin myös miksi blizzard jakoi sc2:n osiin ja olen siitä myös iloinen, koska jos kaikki osat tulevat olemaan noin vahvoja campainging osalta ei muutaman kympin maksaminen tunnu missään. Katsoin myös tuon CE:n mukana tulevan bonus materiaalin läpi, kun ei tarvinut enää spoilereita pelätä ja se oli kyllä täysin hintansa väärtti. 1v1:stäkin olen kerennyt pelata hurjasti (liikaa) ja nousin hetki sitten platinium liigani 3:nneksi 410pisteellä harmi vaan että kärkisijaa pitää zerg nimeltä ownage statseilla 49-0 ja pisteillä 1090 :S en tiedä vaatiiko liigoissa yleneminen kärkisijan, mutta toivon että ei.
Uploadasin myös yhden replayn jossa selviän cheesestä niukin naukin ja voitan peli pienne väännön jälkeen vaikka vastustaja onkin hieman huonohko.

ps. Tämä tosiaan sisältää hieman vanhoja kirjoituksia joita muokkasin tässä hieman eli jos sieltä ylimmistä löytyy jotain epäjärkevyyksiä nii se olen ollut sitten minä sörkkimässä jotain lausetta enkä ole muuttanut sitä kokonaan, mutta ei tarkistus vilkaisulla osunut silmään.

-Pumaska
Viimeksi muokannut Pumaska päivämäärä 07 Elo 2010, 00:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Zerg Pumaska
 
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 19:37

Re: Matka silveristä timanttiin and beyond

ViestiKirjoittaja Malecious » 05 Elo 2010, 18:24

Liigois yleminen ei vaadi kärki sijaa. Ite koskaa ollu ja noussu ylöspäin.

Hyvä blogi, jatka samaa mallii ;)
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: Matka silveristä timanttiin and beyond

ViestiKirjoittaja Pumaska » 07 Elo 2010, 02:07

Siis huhhuh pari tuntia sitte iski ylennys diamondiin ja vaikka tämä olikin jo odotettavissa yllätyin kyllä kunnolla, että näinkin nopeasti olen noussut tälle tasolle eihän peli ole ollut ulkona kuin sen 2 viikkoa ja tuo 2 viikkoa on myös käytännössä yli puolet minun koko rts kokemuksestani. Alun perin olin ajatellut sellaista ~vuoden prosessia ladderin kipuamiseen näin korkealle, mutta käy se näinkin. Ei vaan sattunut ketään kuuluisuutta samaan liigaan, mutta taitaa olla , että oon jossain timanttien mutaliigassa ku näin myöhään etenin, mutta sitähän muut eivät tiedä ;)

Tässä, kun kuuntelen voittaja musiikkia tuli fiilis, että seuraavaa viking cup saa suomalaista vahvistusta!, vaikka tuskin siellä tulen pärjäämään niin kyllä näitä tukea pitää. Tekee varmasti hyvää ottaa pataan oikeasti hyviltä pelaajilta ja kattoa sitten replaystä, että mikä meni vikaan, jos vaikka oppisi joitan.

Mutta! taktiikoita niistä ei ole puhuttu, joten korjataan senkin tässä postauksessa.
Ensinhän pitää mainita, että APM ei millää riitä mihinkään hienoihin phoenix / drop playhin joten olen omaksunut tämän day9:n mainostaman tavan, että jos ei osaa mikrota nii jumalatonta makroa vaan, koska kuten kaikki tiedämme
moar stuff > less stuff ja tämähän on toiminut aivan loistavasti, erityisesti olen ihastunut Colosseihin perus buildinä käytänkin 2gate robo avausta joka toimii oikeastaan jokaisessa match upissa toinen mistä tykkään on lähettää 9probe scouttaamaan, koska erityisesti noilla alemilla tasoilla tuntui noi cheeset olevan todella yleisiä, tällä pysty välillä välttämään sellaisia ärsyttäviä häviöitä varsinkin toisia protosseja vastaan ku tuntuu tuo proxy gate olevan ainut taktiikka jonka osaavat. :/

Tällä hetkellä PvT on minun vahvin match up jossa terranit tuntuu välillä olevan todella passiivisia ja minä aina iloisena expandaan ympäri rataa ja massaa colosseja vaikkakin juuri kohtasin T:n joka käytti ghosteja niin tehokkaasti, että ihan jäin sanattomaksi kun se pyyhkäsi mun ylitseni toinen mistä en tykkää on nuo tankit, kun eivät nuo colossit oon enää nii käteviä niitä vastaan :P ja silti niitä itsepäisesti massaan noh parin tyhmän tappion jälkeen vaihoin immortaleihin heti tankkien massauksen alettua ja kyllähän tuo toimii vaikka eivät olekkaan niin mahtavia vehkeitä. :(

PvP taas tuntuu perus vahvalta eikä siitä sen enempää, mutta PvZ ei jumalauta, että tökkii siis en tiedä mistä johtuu, mutta heti kun Mutaling taktiikka paukkuu naamaan nii tippuu vaa housut kinttuihin ja gg pamahtaa ruutuun sitä en oo vaan millään pystynyt voittamaan vaikkakin viime aikoina olen ruvennut testailemaan tuota 2gate avausta, että oon saanut zergit tekemään roacheja alussa ja yrittänyt pitää painetta niillä kokoajan päällä, että jos ne käyttää mutalingiä niin eivät pääse heti minua jumittamaan omaan baseen ja expandaamaan ympäri maailmoja.

Aina niin pirteä
-Pumaska
Avatar
Zerg Pumaska
 
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 19:37

Re: Matka silveristä timanttiin and beyond

ViestiKirjoittaja Pumaska » 11 Elo 2010, 00:27

Noniin täällä taas virtuaalista kynääni heiluttelemassa, mutta mieliala on kuin day9:lla konsanaan, kun pelasin juuri mahtavan peli ladderissa jotain random zergiä vastaan vaikkakin kyseinen zerg näyttikin jälki tarkastelun jälkeen hieman huonohkolta :P niin on siltikin mahtava fiilis, koska ei se niin huonolta tuntunut kesken pelin, kun tuli tehtyä niin paljon virheitä.
Olen jo jonkun aikaa harjoitellut tuota voidray avausta zergiä vastaan, mutta tässä kyseisessä pelissä zergi teki jonkun suuntasen all in zerglin rushin (katsokaa replay linkistä) ja vaikka minulla olikin wall in niin failasin sen täysin jonka ansiosta baseeni tulvi speedlingejä. Vaikka tilanne näyttikin pelissä pahalta niin replaystä näkyi, että tuo oikeastaan vain tasoitti tilanteen.

Mutta! kaiken tuon näkee replaystä aiheena onkin tänään hassua kyllä phoenixit, koska yllä mainittu peli jatkui niin, että zerg teki mutaliskejä ja minä sain kuningas ajatuksen kun älysin, että stargatesta pystyy myös tekemään muita unitteja kuin voidraytä. Ja siis oikeesti voin kertoo, että colossukset joutaa roskakoriin koska uusi lempi unittini on phoenix!
Vaikka nuo vaativatkin hullua microa kokoajan ovat ne niin järjettömän hyviä, että pitää ihan tosissaan ruveta harjottelemaan phoenix buildeja. Voidraytki joutaa sinne samaan roskakoriin kun phoenixeillä lakasen koko craftcupin finaaleita myöten!

Ah huutomerkkeä pääsi taas viljelemään, huomasin myös ,että olen jostain syystä aina lopettanut nuo edelliset blogi viestit tyylillä -Pumaska ja siis näyttää kyllä niin tyhmältä, että piti ihan mainita ;)
Näihin keskiyön tunnelmiin on hyvä lopettaa ja taas aamulla havahtaa siihen mitä on tullut kirjoitettua
Avatar
Zerg Pumaska
 
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 19:37


Paluu Blogit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa