Starcraft 2 patch 1.1.2

Valvoja: Uutistenkirjoittajat

Starcraft 2 patch 1.1.2

ViestiKirjoittaja Silu » 14 Loka 2010, 21:42

Huhut tuulessa kertoivat jo viime viikolla Zergeille olevan luvassa ilonaihetta lähitulevaisuudessa - tuskin kukaan silti uskalsi odottaa Blizzardilta näin nopeaa toimintaa viimeaikaisten pettymysten valossa. Patch 1.1.2:n muutokset ovat nyt tiedossa; eniten vaikuttavat muutokset lienevät Nexuksen, Hatcheryn ja Zergin tech-rakennusten HP:n lisäys, Roachin rangen nosto 3 -> 4 ja Supply Depotin vaatiminen Barracksin rakentamiseen. Myös liuta muita tärkeitä muutoksia tehtiin. UPDATE: Patch on nyt käytössä myös Euroopassa.

Nähtäväksi jää miten muutokset vaikuttavat yleiseen metagameen ja käytettyihin strategioihin. Ensivaikutelma on keskimäärin positiivinen, mutta patchin todellinen vaikutus näkyy vasta joidenkin viikkojen kuluessa.

Täydet patch notet:
StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.2

General

-Players will no longer receive achievement toasts while their status is set to "Busy."
-The messaging when attempting to load a saved game or replay from a previous version has been clarified
-Adjusted the amount of points earned and lost by random team participants to properly reflect the strength of a player's teammates.


Balance

PROTOSS
-Buildings
Nexus life and shields increased from 750/750 to 1000/1000.
-Void Ray
Damage level 1 increased from 5 to 6 (+4 armored).
Damage level 2 decreased from 10 (+15 armored) to 8 (+8 armored).
-Flux Vanes speed upgrade bonus decreased from 1.125 to 0.703.

TERRAN
-Buildings
Barracks requirement changed from Command Center to Supply Depot.
-Supply Depot life increased from 350 to 400.
-Medivac
Acceleration reduced from 2.315 to 2.25.
Speed reduced from 2.75 to 2.5.
-Reaper
Nitro Packs speed upgrade now has a Factory Requirement.
-Thor
Energy bar removed.
250mm Strike Cannons is now cooldown-based on a 50-second cooldown. Ability starts with cooldown available (useable immediately after upgrade is researched).

ZERG
-Buildings
-Hatchery life increased from 1250 to 1500.
-Lair life increased from 1800 to 2000.
-Spawning Pool life increased from 750 to 1000.
-Spire life increased from 600 to 850.
-Ultralisk Cavern life increased from 600 to 850.
-Corruptor
Energy bar removed.
Corruption is now cooldown-based on a 45-second cooldown. Ability starts with cooldown expired (must wait for full 45-second cycle before usable).
-Infestor
Fungal Growth now prevents Blink.
-Roach
Range increased from 3 to 4.


Bug Fixes

Fixed an issue where players could not cast the Feedback spell on Point Defense Drones.
Fixed an issue where the Phoenix would continue to channel Graviton Beam after the target died.
Fixed an issue that would cause Larvae to spawn and be hidden behind Zerg eggs.
Fixed an issue where players were unable to navigate to the Single Player page or watch replays after canceling map downloads from the queue.
Fixed a desync that could occur on user-created maps with custom mod dependencies.
Avatar
Terran Silu
Ylläpito
 
Viestit: 128
Liittynyt: 27 Heinä 2010, 15:58

Re: Starcraft 2 patch 1.1.2

ViestiKirjoittaja Zipok » 15 Loka 2010, 08:23

OOooh. Kuulostaa muuten kertakaikkisen hyvältä. Just sopivasti sattuikin update semmoiseen päivään joka on hyvä käyttää ahkeraan treenaamiseen. PvT kuulostaa nyt asteen verran mukavammalta, ja TvZ myös. Kylläpäs innostaa. Nyt pelaamaan.
Protoss Zipok
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09 Elo 2010, 01:13

Re: Starcraft 2 patch 1.1.2

ViestiKirjoittaja Divinesia » 15 Loka 2010, 10:32

Näin terranin näkökulmasta vois kommentoida:

Medivacin uppi on edelleen täysin turha. En ole kauheasti nähny Thorien skillienkään käyttöä, sillä thor itsessään tekee damaa kiitettävästi ja että kannattas käyttää uppia, olis skillin oltava parempi ku thorin normaali attack.

Tiimipeleihin reaperin nopeuden saamisen hidastaminen on osuva valinta.

Barracks supplyn jälkeen vaikuttaa ehkä 0.5 prosenttiin peleistä. Supply depotin helan lisääminen oli hyvä idea kun vertaa muita vastaava rakennuksia. Pelkään vain että zergistä tehdään pian tarkotuksella OP-rotu että sen käyttäjämäärä pakotetaan sinne 30 % paremmalle puolelle kaikista roduista.

Ei se auta ku treenata ja kovasti.
Avatar
Terran Divinesia
 
Viestit: 289
Liittynyt: 13 Syys 2010, 10:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Starcraft 2 patch 1.1.2

ViestiKirjoittaja Alter_ego- » 15 Loka 2010, 18:53

Divinesia kirjoitti:Näin terranin näkökulmasta vois kommentoida:

Medivacin uppi on edelleen täysin turha. En ole kauheasti nähny Thorien skillienkään käyttöä, sillä thor itsessään tekee damaa kiitettävästi ja että kannattas käyttää uppia, olis skillin oltava parempi ku thorin normaali attack.

Thor muutos tuli ettei voida: "thor täynnä energiaa :twisted: Feedback! :twisted: boom 250 kerralla dmg..." :roll:
Kuva
I am the underdog
Avatar
Random Alter_ego-
 
Viestit: 190
Liittynyt: 24 Elo 2010, 07:04
Paikkakunta: j-koski


Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 157 vierailijaa