IdrAn käyttäytyminen

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja lolz » 23 Joulu 2010, 19:41

Tottakai pelissä on tuuria, ihan aloituspaikoista lähtien. Valinnat, jotka tehdään ennen scouttamiista, riippuu paljon tuurista. Ja vaikka scouttaisikin hyvin niin voi jokin rakennus jäädä näkemättä tai jos tekee proxyn, joka paljastuu puolivahingossa. Yksiköiden lähettäminen juuri ennen jonkun harrashin tuloa on tuuria. Kerääjien lähettäminen hieman kaukaisempaa expoon ja osuu juuri vastustajan tielle on tuuria. Tietysti tuurin osuus on pienempi mitä korkeampi osaaminen on, mutta ei se poissulje kuitenkaan sitä, että pelissä on myös tuuria.
Protoss lolz
 
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Marras 2010, 02:23

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja jagelius » 23 Joulu 2010, 20:16

lolz kirjoitti:Tottakai pelissä on tuuria, ihan aloituspaikoista lähtien. Valinnat, jotka tehdään ennen scouttamiista, riippuu paljon tuurista. Ja vaikka scouttaisikin hyvin niin voi jokin rakennus jäädä näkemättä tai jos tekee proxyn, joka paljastuu puolivahingossa. Yksiköiden lähettäminen juuri ennen jonkun harrashin tuloa on tuuria. Kerääjien lähettäminen hieman kaukaisempaa expoon ja osuu juuri vastustajan tielle on tuuria. Tietysti tuurin osuus on pienempi mitä korkeampi osaaminen on, mutta ei se poissulje kuitenkaan sitä, että pelissä on myös tuuria.

juujuujuu -.-, mutta vastustajallekko sitä tuuria toivotaan? :S
Avatar
Protoss jagelius
 
Viestit: 47
Liittynyt: 18 Elo 2010, 14:06

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja Tare » 24 Joulu 2010, 00:28

Jepjep

E-sports tulee. Kaikki tällä foorumilla keskustelevista ihmisistä varmasti haluaisivat, että SC2 ja e-sports yleensä kehittyy. Kaikki länsimaiset nörtit eivät vain oikein edistä asiaa käyttämällä f-sanaa live haastatteluissa tai muuten lapsellisella käyttäytymisellä.

Pro (ammattilainen) pelaajien pitäisi pystyä käyttäytymään ammattimaisesti pelissä ja sen ulkopuolella. Korealailaisille on tämä kulttuuri jo kehittynyt ja pelaajilla on pelisääntönsä. Toivotaan, että länsimaiset pro pelaajat oppivat myös.
Terran Tare
 
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Elo 2010, 08:48

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja lolz » 24 Joulu 2010, 01:29

[/quote]juujuujuu -.-, mutta vastustajallekko sitä tuuria toivotaan? :S[/quote]

En näe syytä miksi ei voisi toivottaa hyvää onnea vastustajalle. Minulle se on vähän sama kuin sanoisi hyvää huomenta naapurille. Ei se ole tärkeätä, että sanooko sen tosissaan vai ei, tärkeätä on se, että on kohtelias toista kohtaan.
Protoss lolz
 
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Marras 2010, 02:23

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja jagelius » 24 Joulu 2010, 01:43

Tare kirjoitti:En näe syytä miksi ei voisi toivottaa hyvää onnea vastustajalle. Minulle se on vähän sama kuin sanoisi hyvää huomenta naapurille. Ei se ole tärkeätä, että sanooko sen tosissaan vai ei, tärkeätä on se, että on kohtelias toista kohtaan.

kuulostaa jo hieman pehmeeltä :p,,,, Muttamutta lopetetaas tämä väittely tähän jokainen sanokoon mitä haluaa.
Avatar
Protoss jagelius
 
Viestit: 47
Liittynyt: 18 Elo 2010, 14:06

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja Dynamic » 24 Joulu 2010, 02:00

jagelius kirjoitti:jokainen sanokoon mitä haluaa.


Random is OP!
Avatar
Random Dynamic
 
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Elo 2010, 22:10

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja Therier » 25 Joulu 2010, 18:34

Liittyen tohon IdrAn käyttäytymiseen, niin se on minun mielestäni hyvin lapsellista ja epäammattimaista. Itse en ole koskaan ragennut yhessäkään matsissa yleisesti (kaverille skypessä olen saattanut rageta kun ollaan pelattu 2on2 tyyliin että ""v***u mikä", mutta chattiin en ole koskaan mitään törkeää kirjoittanut enkä kyllä kasvotustenkaan varmasti olisi mitään vastustajalleni sanonut jos siihen olisi ollut mahdollisuus, tai ainakaan mitään negatiivista.)

Itse olen ollut aina sitä mieltä, että vastustajaa tulee kunnioittaa pelasi hän kuinka juustomaisesti tahansa. Koska kaikki taktiikat tässä pelissä voi countteerata, pelin balansi on parempi kuin useimmissa peleissä (ehkä jopa kaikkien aikojen paras). Mitään OP taktiikkaa ei ole olemassakaan, jos häviät juustolle, syy on sinussa itsessäsi, mitäs et scoutannut paremmin.

Joskus kyllä on unohtunut GLHF alussa ja GG lopussa, joskus jopa tarkoituksella koska APM on ainakin omasta mielestäni mulla aivan liian heikko, mutta olen yrittänyt pyrkiä siihen, että sanon nuo molemmat joka matsissa.

Me suomalaiset voisimmekin näyttää muille länsimäille esimerkkiä siitä, että pystymme vastustajan kunnioittamisesa samaan kuin koreakin. Ainakin itse aion pysyä kunnioittavalla linjallani.
Kuva
Avatar
Zerg Therier
 
Viestit: 30
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 03:09
Paikkakunta: Oulu

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja Malecious » 25 Joulu 2010, 20:30

Edellisessä kommentissa viisaita sanoja. Lisättäköön, että sc1 edellaa maailman parhaiten balansissa oleva peli :)
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja Migreeni » 01 Tammi 2011, 08:24

jagelius kirjoitti:tämä menee nyt vähän varsinaisen asian ulkopuolelle, mutta. ärsyttää pelaajat jotka sanovat ''GL''
eihän tätä peliä tuurilla pelata -.-(oma mielipide)

Ehkäpä sitäkään ei kannata ottaa kirjaimellisesti niinkuin ei "gg":täkään. ;) Nämä nyt vain ovat kehittyneet kohteliaaksi tavaksi tässä ja monessa muussa pelissä. Tosin itsekin tunnen aina piston kun tuon lauon, koska uskon että jokainen meistä luo oman "tuurinsa". ^^

Ei mulla muuta. Hyviä kommentteja tullut täällä kohteliaisuudesta. Eihän se itämainen toisten kunnioittamisen tiede ole helppoa meille rääväsuisille tai tuppisuisille länsimaalaisille, mutta kenties se vielä joskus joillekin avautuu tai on avautumatta. (:
Kuva
Avatar
Zerg Migreeni
 
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Loka 2010, 04:18

Re: IdrAn käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja trolli » 01 Tammi 2011, 18:17

Huolimatta siitä, että Ret antaa sympatiapisteitä tälle vihaisten silmälasikäärmeiden kuninkaalle, hän on käytöksellään ansainnut negatiivisen huomion osakseen. Kysehän ei ole siitä, että Idra olisi joutunut pökäletulituksen alle vasta epäonnistuttuaan Koreassa eli ts. kun ei saanut mitään aikaan. Idra on käyttäytynyt huonosti koko uransa ajan. Eli tälle kaverille ei ole siis noussut edes virtsa suupieliin asti.. ja eihän se voikaan sillä euroopassa ja usa:ssakin on aina ja tulee olemaan lahjakkaampia pelaajia kuin mitä Idra on koskaan ollut ja tulee olemaan. Ehkä hänen vihainen luonteensa ja nykyään jatkuva valittamisensa, pitkälti sen johdosta että hän ei koskaan tule olemaan terävintä ja hän tiedostaa asian. Ylemmässä viestissä on joitakin Idran valittuja paloja sc1:bw ajoilta ja nekin ovat kuitenkin vain pieni pisara tuossa kyynelten luomassa valtameressä.
Miksi Idra tarvitsisi yhtään sen enempää sympatiaa kuin ansaitsee? Siksi koska hänen jatkuva dragikomiikkansa on löytänyt tiensä ihmisten sydämiin??? Ahh.. kuinka monia ikivihreitä hetkiä hän onkaan muistoihimme varastoinut.

Ihan vakavasti. Jos Idra ei olisi otsikoissa jatkuvan valittamisensa takia, kuka häntä muistaisi? Hän on kuitenkin vain Koreassa pelaava pelaaja monien häntä taitavampien joukossa. Korea on toki tehnyt hänestä ok-pelurin ja sellaista hänestä ei olisi tullut amerikan mantereella. SC2 on vielä nuori peli ja "tosipelaajia" ilmaantuu koko ajan uusia (GSL:llä aina uusi voittaja ja uusia tähtiä ilmaantuu jatkuvasti). On vain ajan kysymys milloin Idra menettää statuksensa ja jatkaa ikuisena karsijana.

Aikanaan Idra pääsi Koreaan BW:ssä pelkästään sen takia, että ESTRO vei invite-turnauksen USA:n johon vain usalaiset saivat osallistua. Maailman parhaimmat foreing pelaajat löytyivät kuitenkin aivan muualta. Poikkeuksena mainittakoon NoNy (vuotta myöhemmin) joka koreaan mentyään pärjäsi siellä erinomaisesti. Tämäkin poikkeus vaan vahvistaa ikävän totuuden Idran 'lahjattomuudesta" verrattaessa muihin lajitovereihin. Idra kun oli hakannut koreassa jo pitkään ja Nony tuli ensimmäiseen courage turnaukseensa ja pääsi finaaliin asti. Samoin sijoittui Estro talossa erinomaisesti.

Nyt kun olen asettautunut tihisevien Idra-teinien tähtäimeen, voisin vielä jatkaa asiaa. Murkkuikäisestä tai muuten vain asennevammaisesta se voi olla hauskaa valittaa tai muuten vain trollailla (paraskin puhuja-kortti esiin?) battlenetin pahaa aavistamattomia taviksia. Ja se usein oikeutetaan sillä, että heidän suuri johtajansa käyttäytyy tökerösti. Emmekö me juuri nyt keskity keskusteluissamme onko tämänlainen käytös OK vai EI? Toiset oikeuttavat asian ja toiset kyseenalaistavat sen. Itse kuulun kyseenalaistaviin.

Jos olet julkisuuden henkilö, voit hoitaa julkisivusi esimerkillisesti ja vastuuntuntoisesti. Tai sitten kaikessa turhuudessasi niin pelaajana kuin ihmisenäkin päädyt lopulta Seiskan sivuille. Onko Idra E-Sport maailman tuleva Matti Nykänen? Tuskin.. Idrahan ei ole voittanut mitään erikoista. E-sport ei ole pientenlasten vapaa-ajan puuhastelua vaan ammatti.

Koreassa jokainen progamer on myös julkkis. Ei välttämättä (vielä) koko maan tuntema ellet ole Slayers_Boxer mutta suuren kohderyhmän tuntema ja tarkkailun alaisena oleva julkisuuden henkilö. Jokainen valitsee miten korttinsa pelaa mutta olisi säälittävää tulla tunnetuksi vain yhdestä ikävästä asiasta. Siitä enemmän allaolevassa kuvassa^^


Kuva
Kuva

"high templar on temppeliherra unit"
-pararin @ assembly/SETTiStreaM
Random trolli
 
Viestit: 59
Liittynyt: 19 Elo 2010, 11:20

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa