JackDuran kirjoitti:Näihin OP juttuihin en aio kommentoida, koska on aina vain ajan kysymys milloin joku toinen rotu tai yksikkö joutuu OP rodun tai yksikön rooliin.
Mielestäni Zergillä on seuraavia aseita tai tekkejä jotka ainakin teoriassa auttavat vs Protoss Deathball:
1. Gateway unitit ovat heikkoja vs. ling ja bling. Eli Colossuksia ympäröiviä gateway unitteja voi nakertaa heikommaksi (verrattain) halvoilla yksiköillä.
2. Burrow + tunneling claws: roachit voi laittaa kaivautumaan forcefieldien alitse ja colossuksien juureen, hyvällä tuurilla proto vastuksella ei ole detectionia mukana.
3. Neural parasite: if you can't beat 'em, make them join you! Tosin: nerffaus parasiten rangessa pätsissä...
4. Corruptor: verratain kestäviä lentoyksiköitä jotka tekevät bonus damaa vs. colossus. Samat corruptorit voi myös myöhemmin muuttaa broodlordeihin, joiden broodsit vähintään syövät colossuksien tulivoimasta osan pois.
5. Overlord speed + drop: yksiköitä voi myös pudottaa colossuksien päälle. Esim. 3 + 3 banet tekevät jo jälkeä, mutta esim. roach toimii myös.
6. Speedlingien nopeus vs. protoss yksiköiden hitaus: Zergin paras anti-colossus strategia on estää Protossin expandaaminen.
7. Samaten mutaliskeillä voi roiskia probet kaasuista hautaan ja yrittää tuhota esim. robobayta colossuksien valmistumisen hidastamiseksi.
Eli kyllähän näitä "counttereita" niinkuin teoriassa on, ne vaan vaativat huomattavasti enemmän taitoa kuin colossuksien rakentelu omassa umpeen vuoratussa beississä (sen enempää näitä OP juttuja kommentoimatta ).
ErikPel kirjoitti:Ihan balanseen ´kantaa ottamatta suurin osa noista "counttereista" on aika hupsuja [...]
Foxterran kirjoitti:Tosi huvittavaa kuinka tollaset casual scrubit selittää kuinka mikään rotu ei ole OP vaikka käytännössä kaikki PRO-pelaajat jakaa konsensuksen että protos on overpowered ja zerg rikki.
JackDuran kirjoitti:ErikPel kirjoitti:Ihan balanseen ´kantaa ottamatta suurin osa noista "counttereista" on aika hupsuja [...]
Kylläkyllä, jokainen pointtisi on totta. Mutta harvemmin vihollisesi pystyy reagoimaan kaikkiin näihin listaamiini "counttereihin" saman pelin aikana. Jos esimerkiksi annat vihollisesi tehdä Colossus deathballin ja siihen vielä Void Ray armeijan perään, niin silloin hävisit pelin todennäköisesti jo ensimmäisen 10min kohdalla antamalla hänen macrota niin pitkään.
Eikä mikään unitti ikinä kyseenalaistamatta voita jotain toista unittia, Starcraft on onneksi monimutkaisempi peli. Muutenhan tämä olisi kuin kivi-paperi-sakset -strategiasta kiistelemistä. "Mut josse laitteeki kiven ni saksilla ei tee mitään....!"
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa