


Päivityksessä Widow Mine -yksikön tekemää vahinkoa nostetaan siten, että alueellisen vahingon asteittainen heikkeneminen poistetaan, ja yksikkö tekee nyt vahinkoa 40 (+40 shields) koko 1.75 säteiselle alueelle. Muutos siis palauttaa miinan tilaan, jossa se oli ennen versiota 2.0.12, jossa asteittainen heikkeneminen lisättiin.
Thor on nyt muutettu siten, että se priorisoi ilmatorjunta-aseitaan. Esimerkiksi Mutalisk-Zergling-lauman vyöryessä päälle Thor ampuu mieluummin Mutaliskeja kuin Zerglingejä. Muutos siis helpottaa yksikön microamista hieman.
Mothership Core puolestaan sai heikennystä vastustajan yksiköitä hidastavaaan Time Warp -kykyynsä. Kyvyn kesto laskettiin kolmasosaansa 30 sekunnista 10 sekuntiin.
Toteutuneita muutoksia on testattu ja pohdittu koko heinäkuun ajan. StarCraft II:n balanssipäällikkö David Kim on kirjoittanut muutoksista useaan otteeseen Battle.netin foorumeille: 1.7., 8.7., 15.7., 22.7. Widow Mine muutoksen pitäisi hänen mukaansa palauttaa yksikön käyttö entiselleen




Viimeisimmässä päivityksessään 22. heinäkuuta David Kim kertoo tiedostavansa, että Widow Mine ja Time Warp -muutokset ovat merkittäviä ja tavallista rajumpia. Hän perustelee suuria muutoksia sillä, että


Nyt toteutuneet muutokset
Terran
- Widow Mine
- Splash radius is now 1.75. There are no longer 50% or 25% damage zones.
- Splash damage is now 40 (+40 Shields) for the full 1.75 splash radius.
- Thor
- Changed to prioritize their AA weapon over the AG weapon.
- Mothership Core
- Time Warp duration decreased from 30 to 10 seconds (-66%).
- Deadwing LE horizontal spawns disabled.
- Foxtrot Labs LE diagonal spawns only.