Mutta miltä tuntuu meidän top 5 protosseista ( imakki, welmu, elfi, tripal ja seinis ) tämä tilanne?
mm. MC tipahti TSL ja GSL aika nolosti, mistä johtuu?
Haluaisin pro-pelaajien näkökulmia tähän.

Mamonuth kirjoitti:En ole pro pelaaja mutta omasta mielestä protossista "OP:n" tekee se että terran ja zerg joutuvat harrassimaan tossia voittaakseen kuntaas protoss voi rauhassa kasata death ballia ja voittaa koko pelin.
Tällänen silver pelaajan näkökulma eli ehkä vaan olen paska..
Alter_ego- kirjoitti:Protoss on kyllä helpoin rotu pelata heti MMM+stim takun jälkeen.
jagelius kirjoitti:Alter_ego- kirjoitti:Protoss on kyllä helpoin rotu pelata heti MMM+stim takun jälkeen.
tuolla takulla ei todellakaan ole helppo onnistua. kaippa se jossain pronssissa toimii kun pistät A-moven päälle. naurettavan helppo torjua protossina, muutama hyvä force fieldi ja mmm hajoo käsiin.
Foxterran kirjoitti:Zerg harras rotu? Ehkä protosia vastaan muttei todellakaan terrania vastaan. Turtlauskilpailussa zerg voittaa terranin 100-0
Terranin on PAKKO harassia sekä zergiä että protosia.
Tämä peli voisi fixautua pelkästään jo sillä, että expaamisesta kolmannen basen jälkeen olisi järkevää hyötyä. Nimittäin kolmannen basen jälkeen mineral income ei enää nouse käytännössä yhtään eikä zerg täten pääse protosia edelle muuten kuin estämällä expaaminen (ei tule tapahtumaan). Myöskin 3basen hyöty vrt 2baseen on hyvin paljon pienempi kuin mitä se oli BW:ssa.
Blizzard väitti, että zerg voittaa outexpaamalla vihut mutta peli ei todistetusti toimi näin. Joten zerg on itseasiassa timing push-rotu. Tämä siis lähinnä liittyy ZvP:hen koska suhteettoman voimakas end game army.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa