Protoss imba?

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Malecious » 07 Touko 2011, 17:19

iloveYooN kirjoitti:
Malecious kirjoitti:Mikäs siitä tekee sellaisen? sillon voit katsoo joka queenin energian erikseen, ja sitten näin sä voit katsoa sitä tappelua koko ajan.

se on epäkäytännöllistä koska joudut painamaan eri hotkeyta kaksi kertaa että pääset paikkaan ja sit v, kun muilla tavoilla ei tarvi vaivautua semmoiseen.

Ei sun tarvii painaa ku vaikk 7+v ja sit click hatch minimapissa. Sitten 8+v click etc. ja koko ajan näet tappelun silti.
Kuva
Proud member of Clan SupR
Avatar
Protoss Malecious
 
Viestit: 457
Liittynyt: 20 Huhti 2010, 16:04

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Foxterran » 07 Touko 2011, 19:09

malecious tuo ei oo kovin tehokas tapa tehä homma

parempi vaa shiftillä vetää
Random Foxterran
 
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Syys 2010, 16:55

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja UltraLow » 07 Touko 2011, 21:30

Oottekos huomannu, että tuossa otsikossa lukee protoss imba, eikä queen injection tips and tricks...
Protoss UltraLow
 
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Elo 2010, 21:19

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 08 Touko 2011, 12:15

Joo hyvä huomio tuo että ei teksi alunperin liittynyt larvaan...

Nyt tulinkin kääntämän keskustelun takaisin siihen kysymykseen onko toss imba. Itse ole timantissa pelaava tossi ja kirjottelen tän nyt oman mielipiteiden mukaan joten PROtossit ja muut korjatkaa jos missaan jotain:

1. Match-upit: Tämä niin kiistelty PvZ ensiksi. Ensinnäkin jos annat tossin istua 3 basella niin totta kai se sut sillä Deathballillaan jyrää sehän on selvää siitä on turha enään itkeä mutta kaikki zergit jotka täällä valittavat oletteko kuulleet asiasta nimeltä harras? Harras on käsittämättömän ärsyttävä tapa estää tossia saamasta palloa kasaan ja toimii hyvin. Jos näät vaikka että toss tekee FE niin ala sinäkin macrottamaan ja tee vaikka mutas niin ne pitää tossin helisemässä. Toinen asia on että zergin pitää joko hyökätä ennen kuin Deathball on valmis tai sitten kun zergillä on tarpeeksi larvaa että voi tehdä uudestaan armeejan ja syödä näin Deathballin. Minulla on juuri eniten vaikeuksia PvZ:ssä koska monesti pääsee käymään että annan zergin macrotella liikaa ja näin kun palloni on valmis zerg tekee vaan uuden vanhan tilalla ja humps Deathball on poissa.

PvT siinä yleensä terran turtlaa tankkiensa takana ja istuu 2-3 base + pistää droppeja aina tossiin expoille. Kun droppaat hyvin tossin workkerit sulaa ikävästi pois ja sulta menee ehkä vain pari marinea. Sitten kun on sen ison tappelun aika terran pistä ne vikingit hyvin ja EMPit oikein ja pufff tossin armeeja on poissa. Nyt kun stormi nerfattiin terran ball on entistäkin vaikeampi tuhota.

PvP siinä sitten otetaan kisaa kummalla enemmän colossuksia...

2. The Deathball:
Ja ollaan taas tämän kysymyken ääressä onko se Deathball OP vai ei? Ei se ole. PvZ harras tekee selvää että sitä ei saa aikaan ja PvT oikea placement tuhoaa sen täysin.

3. Rushit:
Jos et halua tossin koskaan saavan Deathballia rushi se sitten. PvZ zergin legenda 6pool on vaikea blokkia esim Scrap Stationilla. Baneling bustkin voi toimia tai vaikkapa 1base roach jos toss ei ole varautuntu siihen.

PvT omasta mielestäni naurettavan kova 2 racks bunker rush jossa rakennat 2 proxy racksia ja sitten vihun baseen tai rampin alle bunkkerin. Toss on ihan helisemässä jos se ei saa stalkkereita ja silloin kun niitä stalkkereita tulee on yksinkertasesti liikaa marines.

PvP aina on se 4gate tai vaikkapa 2gate zealotti.

4. Units:
Alotetaan zergistä. Zergillä on joitain mielestäni naurettavan kovia unitteja. Esim vaikka roach, maksaa 75 - 25 eli lähes puolet vähemmän kuin stalker. Roachilla on lähes samanverran HPta + sen damage on melkein yhtä korkea. 2 rochia voittaa stalkerin tappelussa siitä ei ole epäilsytäkään. Hydraliskit ovat myös todella kovia etenkin sen range upgraded kanssa. 6 range on aika kova ottaen huomioon että hydra tekee 12 damaa, iskee aika nopeasti ja maksaa vaan 100 - 50. Sitten on totta kai broodlords jotkan on tossin todella vaikea hoidella jos ne ovat zerg pallon takana koska jos yrittää blinkata ja snipeä ne stalkkereilla roachit syövät sisälle blinkanneet stalkkerit heti. Sitten tullaan siihen omasta mielestäni zergin OP:eimpaan asiaan, Infestoreihin. Hinta 100 - 150 eli ei mitään ihan halpaa mutta silti naurettavan kova kun vertaa vaikka HT tai ghost. Infestorilla on Fungal joka on vähä niinkuin zergin stormi mutta trappaa unitit. Infestorit voivat myös summonata armyn sekunneissa ja ottaa unitteja mindcontrolliin. Te zergit oletteko koskaan kokeilleet infestor harrasia. Pistätte tossin mineral linelle infestoreita pistätte infested terran ja pum workkerit ovat kadonneet. Näin tossa vähä aikaa sitten matsin jossa pelasi WhiteRa ja joku zergi. Zergillä oli 2 infestoria sisällä mainbasessa ja niillä oli muistaakseni lopussa molemmilla yli 30 tappoa joihin kuului paljon workkereita.

Terranilla on ehkä pelin OP:n unitti omasta mielestäni: Marauder. Maksaa 100 - 25 damage 20 armoredia vastaan joten aivan naurettavan hyvä sen 125 HP:n kanssa. Teet pallon missä maroja ja viikinkejä oho toss ei voi tehdä mitään kun vielä heität ghostit sekaan. Bansheet ovat myös kovia jos toss ei odota niitä.

Protossilla on myös mielestäni OP unitteja. Esim. colossus on naurettavan kova mutta hyvät viikingit ja corrut syövät sen heti. HT oli hyvä mutta nykysin sitäkin käytetaan vähemmän. Sitten tullaan tähän suureen kysymykseen eli: Force field. Se on hyvä mutta miettikäämpä nyt jos jokainen sentry heittää vaikka 2 force fieldiä. jokainen ff maksaa siis 25 - 50. Ei ole halpaa touhua se ja sentryt imevät sitä kaasua ikävästi jota tarvitsisi coloihin.

5. Upgrades:
Kun mietitään näitä tulee selväksi että Blizzard on rasisti tossia kohtaan. Flux veins poistettiin sitten Khaydarin amulet. Mikä seuraavaksi? Thermal lance? Tossilla pitäisi myös olla ranga upgrade stalkkereille niinkuin sc2:ssä dragoneille. Jos hydrat saa rangen miks ei me saada? Taas tätä rotusortoa...

Zergin täytyy upgradea melee, missile ja air erikseen mutta se on ihan hyvä eikä siitä tarvitse itkeä. Mutta hydrien range tuntuu epäreilulta ja miksi infestorit saavat alotusenergian mutta HT:t ei?

Terranilla upgradet ovat suurimmilta osin ihan balanssissa mutta joku marauder slow, 50 - 50 tekee zealotit ilman chargea hydyttömiksi eli on todella kova early ja mid game.

Tähän päätän lausuntoni korjatkaa asioita ja kommentoikaa mielipiteenne!
Avatar
Protoss Kekkonen
 
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 08 Touko 2011, 12:32

Ehkä naurettavimpia selityksiä ikinä.

Ensinnäkään, minkään pelin ei pitäisi toimia niin, että jos Protoss saa unitit X kehiin, niin sitä ei voi voittaa. Vai kuulostaako se mielestäsi järkevältä?

Stalkkerit ampuu ylös ja niillä on Blinkki. Sen takia ne maksaa enemmän, duh? Ja mitäs jos rakentaisit vaikka yhen Photo Cannonin sille expalle ni ei tuu Infestorit morjestaa. Tai mitäs jos käyttäisit vaikka Feedbackia niihin Infestoreihin, Feedbackin range on miljoona kertaa pidempi kuin esim. Fungalin. Tai sitten voit edelleen käyttää Force Fieldiä ja heittää ne niin, että Infestorit ei yletä tekemään mitään, uskoppa pois, niin voi tehdä.

Terranilla on ehkä pelin OP:n unitti omasta mielestäni: Marauder. Maksaa 100 - 25 damage 20 armoredia vastaan joten aivan naurettavan hyvä sen 125 HP:n kanssa. Teet pallon missä maroja ja viikinkejä oho toss ei voi tehdä mitään kun vielä heität ghostit sekaan. Bansheet ovat myös kovia jos toss ei odota niitä.


Ne ovat hitaita, ne eivät ammu ylös. Jotta ne olisi hyviä, pitää niiden maksaa 20 HP:staan pois. Ja pallo missä on Maroja ei tee mitään HT/Colossus/Sentry/Zealot -pallolle.

Upgradet on ihan naurettava valituksen aihe. Sun postaus oli kyllä nyt niin typerästi väännetty, että pitää varmaan kirjottaa se oma valitusviesti Protossista valmiiksi, koska tossa ei oikeasti ollut mitään järkeä.
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Kalinski » 08 Touko 2011, 12:41

Ehkä infestorit saavat alkuenergian koska niitä ei voi warpata pylonin juureen hetkessä? :)
Protoss Kalinski
 
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Elo 2010, 20:14
Paikkakunta: Lahti

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja ZhuGeLiang » 08 Touko 2011, 19:27

oon samaa mieltä siabbon kanssa

@kekkonen, tajuutsä kuinka paljon vaikeempa zergil ja terranil on pelata verratuna protossiin. tajuutsä et dt tekee zergiin enemmä dmg ja se vie 1/10 tasoa käyttää kun infestor harass. Roach ja hydra ovat oikeesti tosi paskoja, kokeile ite zergiä niin sä tajuut.
Zerg ZhuGeLiang
 
Viestit: 78
Liittynyt: 18 Kesä 2010, 19:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Axu_ » 08 Touko 2011, 20:44

ZhuGeLiang kirjoitti:@kekkonen, tajuutsä kuinka paljon vaikeempa zergil ja terranil on pelata verratuna protossiin.
Millä tavalla vaikeempi? Kaikki rodut tekee yksikköjä, kaikki rodut kerää mineraaleja, kaikki rodut kerää kaasua. Jotkut tekee jopa yksiköilleen upgradeja. Aika samanlaista mun mielestä, tosin zergillä yksiköt tehdään vähän eri systeemillä mitä terranilla ja tossilla.

Se on kyllä totta, että toss on imba, eihä sillä voi hävitä. Sama mitä tekee, aina voittaa. :mrgreen:
Protoss Axu_
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 22:46

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 08 Touko 2011, 20:58

@ZhuGeLiang

Joo tiedän että zerg on vaikea pelata olen kokeillut eikä menestystä oikein tullut...
Muttä kyllä kun sillä osaa pelata niin tossin voi voittaa .

@Axu_
Älkää jaksako jankata sitä toss on imba juttua kaikilla roduilla on omat hyvät puolensa.
Avatar
Protoss Kekkonen
 
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 20:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Protoss imba?

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 08 Touko 2011, 21:35

Moi.

Tulin sanomaan, että Protoss on imba.
Random SiaBBo
 
Viestit: 124
Liittynyt: 13 Syys 2010, 21:21

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron