Ongelma 1: Mikä on ollut parempien pelaajien tapa puolustaa proxy oraakkelia vastaan? Tämä pirulainen kun lentelee baseen noin kello 05:20-05:25 ja reaperavauksella sulla on tässä vaiheessa 4 mariinia, jos oikein lasken. Jos teen engineering bayn heti kun eka scv scouttaa tupla kaasut, saan turretin juuri valmiiksi 05:20 (cc:n kanssa), mutta jos arvostettu itä-naapuri tekeekin tuplakaasusta jotain muuta kivaa (kuten vr allin/blinkallin) tuntuu, että uniitteja on liian vähän sillä toinen barracks tulee noin valovuoden siitä, mitä pitäisi.
Olisi siis kiva kuulla mitä miten muut masterit/gm:t holdaa tuon buildin.
Ongelma 2: Miten puolustat blink stalkkerin? Ilmeisesti oikea ratkaisu on tehdä 3 raxia nopeaan, joista 2 tech labilla marauderia ja kolmannesta mariinia. Delayaat starporttia hitusen, kuten +1 uppi myös? Bunkkereita 2-3 strategisiin paikkoihin. Näin luulin että se holdataan. Mitä vihu tekee? Massaa aikansa blinkstalkkereita, hyppii, pomppii, sitten päättää tehdä MS corella yhen slowin ja hyppää sun mainiin = mulla on tosissaan 0% tätä vastaan.
Pitäisikö scv:tä olla 7/bunker vai mitä joitain Schwarzenergger konekiväärimiehiä ampumassa? En vain keksi ydinlankaa holdaamaan tätä buildia. Oon koittanu alkaa focussata yhtä stalkkeria kerrallaan jos tällä olisi joskus vaikutusta. Jos joku on joskus holdannut blink stalker allinin, pics or didnt`happen! Ei vaan, ajatuksia ja kokemuksia ois kiva saada.

Ongelma 3: VR allin 2-base. Tämä on tullut laddussa vastaan myös tasaisesti ja yhdistävä tekijä kahteen muuhun alliniin löytyy: minulla taitaa olla 0% winrate myös tätä vastaan. Kerran jopa koitin counterata tätä blindina, että laitoin 2 bunkeria ja yhden turretin naturalleni odottamaan. Lopputulos: sama. Pitäisikö tälläistä vastaan vaan lähtä vetämään jotain 4rax mariinia? Focussata VR:t ekana alas? Jälleen kerran, jos jollakin on kokemuksia tai ydinlankaa niin soomiterran on hapi.