Aloitin starcraft kakkosen pelaamisen kesällä, hieman sen jälkeen kun peli julkaistiin. Eli useampi kuukausi pelaamista takana. Silti olen vasta hopealiigassa, ja sitä ennen kultaliigassa tosin sinne pääsin vain koska kaverini joka on timanttitason pelaaja, pelasi tunnuksellani. Sieltä tipuin vastikään hopeaan. Bronssiliigassa olin kuukausitolkulla alunperin ennenkuin ystäväni pelasi tunnuksellani.
Kuulemma monet ihmiset ovat ihan muutaman viikon sisällä päässeet timanttiliigaan ja tässä eräs katkelma erään henkilön blogista:
"Siis huhhuh pari tuntia sitte iski ylennys diamondiin ja vaikka tämä olikin jo odotettavissa yllätyin kyllä kunnolla, että näinkin nopeasti olen noussut tälle tasolle eihän peli ole ollut ulkona kuin sen 2 viikkoa ja tuo 2 viikkoa on myös käytännössä yli puolet minun koko rts kokemuksestani"
Tämä sai minut epäilemään hyvin vahvasti, että jos en ole puolen vuoden aikana päässyt ominavuin ulos bronssiliigasta, tarkoittaako se että minun on turha ns. hakata päätä seinään? Tiedän kyllä, että ei pidä olla supply blockissa ja workkereita pitää tehdä kokoajan, ja ihmiset sanovat että tällä pelkästään pitäisi päästä timanttiin. Tämä ei tunnu pitävän paikkaansa. Saan turpaan hopeapelaajiltakin, siksi tipuin kultaliigasta ja luultavasti tipun takaisin bronssiin lopulta.
Ne, jotka pelaavat hyvin korkealla tasolla starcraftia, ovatko he vain lahjakkaita tällä saralla?